Anonym bruker Skrevet 17. desember 2010 #1 Skrevet 17. desember 2010 Lillegutt er 4 måneder og etter at jeg har ligget sammen med han hver kveld og ammet/vugget og gjort det som kreves for å få han til å sovne har jeg nå gått inn for å få han til å sovne i egen seng og av seg selv. Jeg legger han våken, og gråter han tar jeg han opp og vugger han til han er rolig også legger jeg han ned igjen. Det funker fint, bruker litt tid på legging om kveldene men hadde ikke regnet med noe annet..jeg tenker at på sikt er det verdt det så mor får litt kveld og slipper å ligge sammen med han hele kvelden MEN så snart babyen lager lyd ("prater", småklager litt) så springer pappaen inn for å ta han over i vår seng for å kose med han som han så pent sa det selv!!Jeg lar ikke babyen gråte men om han ligger våken og lager lyder gjør da for svarte ingenting! Føler jeg jobber med en ting, også kommer han og ødelegger det. Og hva gjør vel det fr han?Det er jo JEG som må styre med legginga hver kveld for han tar bare pupp og det er bare mamma som er godtatt når han skal legges. Måtte få ut litt frustrasjon, da vi har diskutert dette flere ganger men han bryr seg svært lite.
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2010 #2 Skrevet 17. desember 2010 Kjenner til problemet;) Ikke akkurat med leggng, men når det gjelder å ta ungen inn i senga. Når jeg skal tidligst opp og på jobb så sier han jeg må være stille så jeg ikke vekker babyen, mens når han står tidlig opp så går han inn og nesten vekker ungen for å legge han i senga til meg.. hmmm
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2010 #3 Skrevet 17. desember 2010 Skjønner at du blir frustrert ja, fordi etter min mening er det kjempe flott å få inn gode rutiner ganske tidlig. Men må også få skyte inn at det er utrolig dumt at det kun er du som står for leggingen. Da blir ungen vant til det, og dere kommer til å slite big time den dagen du skal noe. Så forsøk å venn ungen til at pappa også legger han. (Har nemlig en svigerinne med en sønn på 3 år, og der har far alltid hatt ansvaret for leggingen. Men så havnet far på sykehuset, og mor fikk et stort problem. Tror hun brukte opp mot 4 til 5 timer hver kveld på leggingen når far var borte!)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå