Gå til innhold

Flere som er sammen med noen med brannskader?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bare nysgjerrig :) Og hvordan fikk han/hun disse brannskadene?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, men har et barn med brannskade :)

Han brant seg når han var 19 mnd, satt på en stor lekebil som han aldri pleide å trykke inn gassen på.. helt til den dagen peisen sto og brant på det varmeste... han satt fast med hånden mellom peisen og rattet... (Blir kvalm bare jeg tenker på det!!)

Han er operert, og fått transplantasjon osv. Lå innlagt i 1 1/2 mnd, og fikk daglig behandling i 3 mnd... han holdt på å miste 2 fingrer. Men det har gått veldig bra, nesten så du ikke ser det lenger! :) Utrolig flinke kirurger som opererte han :)

Hva tenkte du på når det gjaldt brannskader da? :)

Skrevet

Bare av nysgjerrighet egentlig. har en samboer med store brannskader. Han tok fyr som liten gutt.. lekte med bensin.

Uff det må ha vært forferdelig for et mammahjerte. Men så flott at kirurgene er så flinke nå :)

HI

Skrevet

Ja, kjennes ut som kroppen krymper noen cm hver gang jeg tenker på d.. Kommer aldri til å komme over det, selv om han har glemt det :)

Kommer alltid til å ha dårlig samvittighet for det, han var så flink å passe seg for alt som er varmt, og så vips så turte han plutselig og trykke inn gassen på den dumme lille bilen... og da hadde han ikke sjangs stakkars...

Heldigvis så husker han ikke noe av det, er snart 7 år nå :) Men jeg vil alltid huske den dagen med alle smertene, både i hånden hans og i hjertet mitt...

Skrevet

ikke nå, men har vært i lag med en som var brannskada over nesten hele kroppen..

Skrevet

Merker at folk kikker fælt på min samboer.. Han er vant til det sier han, og det er forsåvidt jeg og. Forstår at folk kikker, er noe uvanlig og uvant så kikker man ofte uten kanskje å tenke noe særlig over det.

Men min samboer har det ganske synlig da, ble operert 9 ganger, men det er lenge siden nå, så han har meshing hud i ansiktet og slikt, ser firkantene for de som forstår det. Han mangler og en brystvorte.

Er sykepleierstudent, og lurer på om jeg skal skrive om brannskader i bacheloroppgaven :)

HI

Skrevet

Kjæresten til søstra mi satt fast under en bil og har brannskader over hele magen og overkroppen. Skjedde da han var 16 år.

Ble liggende på sykehuset i mange månder med transplantasjoner o.l Han trener mye og dusjer på treninga og det er visst endel som glor.

Skrevet

Min x var superheldig og haddde ingen skader i ansiktet, men hele resten av han.. han og noen gutter lekte i en gammel sjøbod når han var liten, der fant de masse gamle kanner og bokser de ikke visste innholdet på.. de lekte i boden og utenfor, lagde bål da de hadde finnet fyrstikker, og hadde hevet på noe av det de fant av bokser, dette eksploderte da på x`en min.. som begynte å brenne.. Han var da 6 år, hvordan han slokket der og da vet ingen, og han husker ikke selv, men de var redde for konsekvensene av at det de hadde gjort og sprang hvert til sitt.. x`en min sprang rett hjem og i kald dusj, for det var jo så vondt..og han skjønte kaldt vann ville hjelpe..mora fant han der da hun kom hjem litt senere.. resulterte i 11 mnd på haukeland og 2 ganger i året på transplantasjon og sånt senere.. siden han var så liten har jo huden strekt seg masse og huden er nå litt sånn knudrete.. spesielt på rompa er huden skikkelig merkelig.. mye synlig meshing på han også, spes på armene..

å skrive en oppgave om det tror jeg kan bli veldig bra, lykke til!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...