Anonym bruker Skrevet 17. desember 2010 #1 Skrevet 17. desember 2010 Jeg hadde haste sectio med nr en for 14 år siden, fikk da vertikalt snitt utvendig og horisontalt snitt i livmoren, Det utvendige snittet har vært plagsomt hele tiden, da det stadig blir små gnagsår der som det setter seg små betennelser i... Jeg blir vel aldri kvitt plagene i dette arret tror jeg Fødsel nr 2 ble igangsatt, men ble ellers en helt normal fødsel. Med nr 3 gikk fødselen som en drøm, men desverre var barnet dødfødt :´( Vi kommer til å prøve på nytt igjen, men jeg er da redd for at jeg MÅ ha KS istedenfor normal fødsel, noe som ikke frister i det hele tatt... Har noen vært i en lignende situasjon? Om jeg må ha KS igjen vil de vel snitte i det gamle arret? Dvs at jeg vil slite masse med såret i årevis igjen isåfall? Og hva med flere enn et barn...? Om jeg må ha KS neste gang så blir jo det KS nr 2, er det anbefalt å gå gravid igjen så fort etterpå da? Jeg er allerede nesten 38 år (har ny mann som er barnløs), så jeg kan ikke se det an og vente liksom...
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2010 #2 Skrevet 18. desember 2010 Mamma tok 5 keisersnitt mellom hun var 18 og 25, ganske tett som du skjønner. Det har gått helt bra:) Legen sa at ho ikke måtte få noen flere barn på noen år etter dette, men tror ho har fått nok:P Vi har ikke blitt flere fra den siden:) Kjenner også flere som har tatt flere tette ks, det har nå gått fint for dem også Å visst jeg forstår deg riktig tok du ks for 14 år siden, det er jo en stund:) Alle jeg kjenner som har flere barn tatt med ks har blitt snittet i det gamle arret, men om det blir for ille kan du vell kanskje høre med en lege på sykehuset som jobber med dette om det er mulig å snitte en annen plass på forhånd?
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2010 #3 Skrevet 18. desember 2010 Da jeg skulle inn og ha mitt 2.ks spurte legen om jeg hadde tenkt noe på sterilisering.Hun ville ikke annbefale mer enn 2 ks. Jeg sa nei,og etter fødselen sa hun at livmora mi var veldig fin og kunne tåle 1 snitt til. Vet også om flere som har fått annbefalt maks 2 snitt. Men det kan være forskjellige meninger fra lege til lege vil jeg tro.
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2010 #4 Skrevet 18. desember 2010 Jeg har tre snitt på 4 år - gått helt fint for min del
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2010 #5 Skrevet 18. desember 2010 jeg snakket nettopp med mamma om dette her om dagen.. (hun jobber på føden) grunnen til at de ikke anbefaler flere keisersnitt er rett og slett fordi arrvevet i livmoren kan sprekke. når man brekker et ben blir jo benet sterkere der det er ble brukket.. mens når det skjeres i vevet blir det svakere.. så derfor kan livmoren sprekke invendig dersom den er blitt skåret i mange ganger.. og de gangene det sprekker er det livsfarlig og det skjer ofte allerede i begynnelsen av svangerskapet, når det begynner å fylle seg opp med forstervann. derfor er det ikke annbefalt med mer enn 2-3 KS. har man hatt 3 ks får man som regel beskjed om at det kan være farlig å bli gravid igjen.
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2010 #6 Skrevet 18. desember 2010 Håper inderlig at jeg slipper unna med det ene jeg har hatt jeg da, men det er stor sjangs for at jeg ikke får lov å vente med å komme igang selv neste gang pga at vi mistet denne gangen Derfor er jeg redd for at de vil ta KS... og jeg håper på mer enn en til... HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå