Ksenia & Anjem Skrevet 17. desember 2010 #1 Skrevet 17. desember 2010 Han bruker vogna si hver dag, han fyller 3 år i januar..Han bruker ofte dress, men tenkte det kanskje hadde vært deilig med en dunpose til..?
Dronningen! Skrevet 18. desember 2010 #3 Skrevet 18. desember 2010 Vi sluttet med vogn i den alderen så det har jeg faktisk ingen erfaring med.... Men er dere avhengig av vogn egentlig?
Ksenia & Anjem Skrevet 18. desember 2010 Forfatter #4 Skrevet 18. desember 2010 Ja det er vi.. Han er kjempesliten etter barnehagen og vi har et stykke å gå frem og tilbake. I helgene er vi ofte på kjøpesentre osv og da synes han det er greit å sitte i vogna.
jordbærsjokolade Skrevet 18. desember 2010 #5 Skrevet 18. desember 2010 Vi bruker fortsatt vogn til vår treåring. Har ikke bil så da er det griet noen ganger:) har ikke noe pose i vogna og føler ikke at vi har noe behov for det. Hun har jo på dressen sin etter bhg. Samme med lillebror på ett og et halvt, ingen pose men han sitter på saueskinn da (søskenvogn).
....mammatilto... :))) Skrevet 18. desember 2010 #6 Skrevet 18. desember 2010 om du føler han har behov for det så bruker du det. Det blir jo fort litt lunere og varmere i denne kulda her..... Selv så slutta vi med vogna for 4mnd siden.
Ksenia & Anjem Skrevet 18. desember 2010 Forfatter #7 Skrevet 18. desember 2010 Ja det er kanskje unødvendig..Mini sitter også på lammeskinn, så har han et fleeceteppe på seg over dressen...
mamman til to gutter Skrevet 18. desember 2010 #8 Skrevet 18. desember 2010 Jeg hadde ikke giddet å kjøpe en ny pose. Hvis du allerede har en, så er det jo bare å bruke den når du føler det er fornuftig. Har du ingen, så ville jeg heller tatt på han dress og lagt et ullpledd over.
Brava Skrevet 18. desember 2010 #9 Skrevet 18. desember 2010 vogn til 3-åring? Skjønner at min 2-åring (blir 3 i mars) er veldig flink! Han bruker verken bleie, smokk eller vogn. Kan labbe i vei i timesvis på tur i skogen og i byen Ikke at det var noen hjelp men nei, jeg hadde ikke giddet å kjøpe dunpose til en så stor gutt..
temine Skrevet 18. desember 2010 #10 Skrevet 18. desember 2010 Jeg ville ikke kjøpt vognpose til en treåring. Om du føler det er noen litt for kalde dager, så bruk en valig sovepose i vogna. Det som er for langt legger du bare under han. Vi brukte det til vår jente. Hun sov dupp frem til tre år, og voksien ble for kort etter vinteren hun fylte 2. Soveposen bruker hun enda, på hytteturer, overnattingsbesøk og telt/lavvoturer. Valgte å kjøpe voksenstørrelse på soveposen, og det har ikke vært noe problem her. Kan ha den i alle de år:)
Pippilotta med 2 blå! Skrevet 18. desember 2010 #11 Skrevet 18. desember 2010 Tror jeg heller ville gått for et ullpledd jeg da. De er gode å varme og ha i vogna.
Ranveig Risengrynsgraut Skrevet 18. desember 2010 #12 Skrevet 18. desember 2010 Ungar er forskjellige, sånn er det berre! Guten vår slutta med vogn lenge før han fylte 3, men lillesøster som fylte 3 i november søv enno i vogna si fleire gongar i veka. Ho har ein skinnpose som ærlig talt begynner å bli litt vel kort, men eg "forlenger" den med ekstra teppe under hovudet, og har ei dyne eller tepper over overkroppen når ho søv ute. Veldig greitt å ha skinnposen, og hadde eg hatt ubegrensa med pengar så hadde eg kanskje kjøpt ein lengre pose. Men eg prioriterer ikkje det til ein 3-åring, det er tross alt ikkje snakk om lang tid før ho sluttar å sove i vogna. Vogna er uansett egentlig for kort til ho den og, men eg kjøper *i alle fall* ikkje ny vogn no ) Men det er deilig å ha posen å sitte i når vi ein sjeldan gong brukar vogna til utetrilling, jenta blir for sliten av å gå, og ho blir veldig lett kald. Om du ikkje har nokon pose i det heile tatt ville eg kanskje sett etter ein billeg sak som kan lune litt, men eg hadde ikkje vore villig til å bruke mykje pengar på det.
❤lille stjerne❤ Skrevet 18. desember 2010 #13 Skrevet 18. desember 2010 Synes det er så mange som himler med øya for at en 3 åring bruker vogn. Hvorfor er det så rart egentlig? Bruker ofte vogn til 3 åringen min jeg, selvom hun også er flink til å gå selv. Men det er ikke alltid det passer, eller vi har tid til at hun skal gå selv. Vi har et stykke å gå til barnehagen og jeg har ikke tid til at vi skal gå i "barnefart" hver dag. Dessuten er hun kjempesliten på ettermiddagene da de er på tur minst 2 dager i uka og ellers leker masse ute. Så da er det godt for henne å få slappe av i vogna på vei hjem. Faktisk bruker hun også dunposen sin noe ennå, hun sover dagdupp et par ganger i uka ved behov. Egentlig sluttet hun med dagsoving i sommer og da gikk det fint. Men nå i vinterhalvåret med forkjølelser, lange dager og astmaplager så trenger hun ofte å sove litt på dagen selvom hun er stor jente på 3 år. Hun er smokk og bleiefri for lenge siden så dette har ingenting med at vi ikke vil innse at hun er stor nå som enkelte påstår. Det har bare å gjøre med at vi ser at barnet vårt får en bedre hverdag om hun får sove en dupp når hun trenger det. Men for å svare på ditt spørsmål så ville jeg nok ikke kjøpt en ny dunpose til en 3 åring. Da ville jeg brukt en dyne, dress eller en barnesovepose som han kan bruke senere på telt og hyttetur osv.
Ksenia & Anjem Skrevet 19. desember 2010 Forfatter #14 Skrevet 19. desember 2010 nei det forstår ikke jeg heller..regner med de fleste har bil så de kan ikke forestille seg hvordan det er å gå 20 minutter hjem etter en lang barnehage dag med en trøtt og sliten gutt. istedet for å tvinge han med hyl og skrik til å gå hjem, setter jeg han heller i vogna..de fleste klarer tydeligvis ikke å forstå det, de fleste har vel bil de kan sette seg inn i.. og du som antyder at jeg ikke vil at mini skal vokse opp.. HAN HAR ALDRI BRUKT SMOKK!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Men jeg er bare tydeligvis en forferdelig mamma
❤lille stjerne❤ Skrevet 19. desember 2010 #15 Skrevet 19. desember 2010 men hva er egentlig forskjellen på å sette dem i et bilsete og kjøre hjem og på å sette dem i en vogn og trille hjem? Du er ingen forferdelig mor mamma *GodJul*, du bruker vogna så lenge din gutt har behov for det og ikke bry deg om hva andre mener!
Ksenia & Anjem Skrevet 19. desember 2010 Forfatter #16 Skrevet 19. desember 2010 ingenting egentlig jeg får hvertfall trim =)
sillyfilly og Olivia Skrevet 19. desember 2010 #17 Skrevet 19. desember 2010 Om du skal bruke pose eller ei synes jeg kommer an på om han sover i vogna eller ikke. Hvis han bare skal sitte i den på vei hjem fra bhg ville jeg bare hatt på han dressen og evt et ullteppe.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå