Gå til innhold

Sprikende termindatoer,

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg må spørre her og da, siden jeg ikke har fått svar på 3 trimester.

Her i gården er det 14 dager mellom menstermin og ultermin, det synes jeg er mye. Så dere med samme "sprik" (har hatt), har dere vært på noe vekstestimering FØR overtidskontrollen? Eller bryr ikke jordmødrene seg om denne forskjellen? Forrige gang så stemte menstermin og ultermin på dagen, så er litt uvant dette da.. :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I forrige svangerskap var det 2 uker forskjell. Jeg ble satt 2 uker frem enda jeg visste når eggløsningen var (brukte eggløsningstest) men de går visst utifra når babyen er ferdig og ikke eggløsningen, noen embryoer vokser fort de første ukene og noen sakte. Jeg fikk ikke noe vekstestimering men var på 3D ul og fikk det der, alt så fint ut :) Skjønner det er uvant for deg men ta deg en privat ul hvis det plager deg for mye:) Lillegutt kom forøvrig 3 dager før ul termin så stemte ganske bra :) Lykke til!

Skrevet

Ja det er sant, de vokser vel i forskjellig tempo gjennom svangerskapet. Huff, da får jeg håpe det ikke blir noe gigantbaby på meg da.. I og med at jeg gikk 1 uke over med snuppa og hu veide nesten 4200.. Tenker som så at skulle jeg gå 1 uke over ultermin så blir det jo 3 uker over den andre. Og jeg veit allerede at han her ligger 10% over.

Men tusen takk for svar, jeg ble jo litt klokere! Skal høre med jordmora neste uke :) Og evt ta en privat ul. Det plager meg jo igrunnen litt. Spesielt nå mot slutten.. er 5 uker igjen til ultermin :)

Skrevet

Uff, ja da kan jeg tenke meg at du gruer deg litt. 4200g er jo en del :-P Guttungen min var på 3580g og jeg var redd for at han skulle være for liten pga forskjellig termin, hehe :-P Er alltid noe å bekymre seg over :-P

Skrevet

Jeg ble flyttet 15 dager fra mens termin og 12 dager fra min egen termin med nummer tre. Jenta kom på min dag :-) Og legene og jordmor mente at min dato nok hadde stemt mer enn ul.termin.

Skrevet

Linda: Ja, er visst alltid noe å bekymra seg over gitt! Menmen, jeg tenker jo minst mulig på det, men klart, det spøker jo liksom i bakgrunnen da :) Er spent på hva jordmora mener på torsdagen.

Hemmelig overraskelse: Oi :) Men det ble ikke gjort noe estimering sånn i ukene før fødsel altså?

Skrevet

Eg fekk endra termindato med 11 dagar, og fekk då tilbud om å koma inn til vekstkontroll i veke 28. Kanskje du får det om du ber om det?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...