Gå til innhold

Godt tilbehør til kalkun

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal ha svigers til middag 1. dag og skal da servere kalkun. Men hva er godt tilbehør til kalkun? Waldorfsalat er vel et must, men hvilke grønnsaker/poteter er best? Og hvor lenge trenger en 5 kg kalkun på å tine? 2 døgn?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Waldorfsalat,gulrøtter og rosenkål :-)

Og poteter..jeg liker best faste poteter som f.eks. Asterix.

Og den trenger nok helt sikkert to døgn ja,hadde ikke satset på nie mindre enn det hvertfall :-)

Skrevet

Den trenger to døgn til tining ja.

Vi serverer kalkun med stuffing (laget av bl.a. løk, hvitløk, eple, sopp, selleri og kastanjer), med fløtegratinerte poteter og forskjellige grønnsaker (f.eks. rosenkål, glaserte rotgrønnsaker e.l.) samt saus laget på sjyen fra pannen under kalkunen, rødvin, fløte, krydder og andre godsaker. Personlig kan jeg ikke fordra Waldorfsalat (kald salat til varm middag), men det er jo en klassiker til kalkun da.

Skrevet

Et lite tips er å se på tv3 i kveld. God jul med Gordon Ramsay. Han viser hvordan man lager kalkun. Så det på dansk tv i forrige uke.

Var ikke alt som falt i smak hos meg, men fikk mange gode tips. Vi skal ha kalkun på nyttårsaften.

Skal ha fløtegratinerte poteter og rosenkål. Rosenkål alla Gordon Ramsay ;). Veldig usikker på saus, og stuffing.

Må i tillegg lag et vegetarmåltid :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...