Anonym bruker Skrevet 17. desember 2010 #1 Skrevet 17. desember 2010 jeg har to barn med eks samboer..vi flyttet fra hverandre for ca to år siden.jeg har omsorgen for barna,han har de maks 3-6døgn i mnd (ingen fast samværsavtale)og betaler ingenting eller noen form for bidrag,vi har hatt en muntlig avtale på at han betaler bhg annehver mnd(så sant han har penger) de siste mnd har han ikke batalt,så denne mnd satt jeg med bhg regning på 13tusen(de mnd han ikke har betalt +denne mnd) han jobber i nordsjøen og tjener ca 450tusen i året,jeg har ca 12tusen i mnd utbetalt.for en uke siden fikk jeg nok og gikk til nav...noe han har vert redd for lenge og bedd meg ikke gjøre for de har han ikke råd til sier han.nå snakket jeg nettop med han i tlf,føler samtidig synt på han...har altid vert en rotekopp ang økonomien..men blir jo urettferdig at jeg skal betale alt...klær,sko,vert plagg kjøper jeg...noen andre med samme erfaring?ja jeg vet jeg har vert dum..han har sluppet billig unna i to år,men alikevell har jeg dårlig samvittighet for at han må betale...
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2010 #2 Skrevet 17. desember 2010 Du r ikke slem... selfølgelig skal han betale!! Slutt med dårlig samvittighet over en eks. Han får skjerpe seg, skal ikek gå utover deg å dine barn at han roter med økonomien....
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2010 #3 Skrevet 17. desember 2010 Du gjør det rette. Min mor lot min far slippe unna til jeg ble 12-13. Da betalte han kun 200kr mnd som gikk på en konto i mitt navn. Da jeg skulle på videregående spurte jeg han om jeg kunne få et par hundre i forskudd. Da klikka han og lurte på om morra mi ikke hadde tynt nok lommepenger ut av han snart.... Det beste er å ikke ta disse tingene privat men la nav ta seg av det. Rett skal være rett og å være snill kan rett og slett slå tilbake på en selv.
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2010 #4 Skrevet 17. desember 2010 takk for svar...sjønner jo at de sikkert er de rett å gjøre..vi har levd ganske sparsommelig.han er ute og fester nesten hver helg han er hjemme.vet at han ikke ha dårli råd..bare feil prioritering av pengene..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå