BikkjeBisk Skrevet 17. desember 2010 #1 Skrevet 17. desember 2010 I julen skal vi reise bort til min mor, og skal være der en ukes tid. Vår mons er ikke kastrert så slik som det ser ut nå må stakkars pus være i kjelleren hos min mor grunnet hun har en kastrert monse mens vi er der. Jeg synes jo selvfølgelig at dette er trist får vår mons. Derfor spør jeg dere damer om dere vet noen triks for og få de til og bli venner slik at vår mons slipper og sitte i kjelleren hele jula Tror dere ikke det skal gå bra i og med at hennes mons er kastrert? Blir kjempe glad på vegne av pus viss det kommer svar
Gjest Skrevet 17. desember 2010 #2 Skrevet 17. desember 2010 Ukastrerte katter har en tendens til å gå til angrep på kastrerte katter for å markere sin plass som sjef og hersker. Så det kan bli mye slossing og herjing. Har dessverre ingen gode råd enn at dere lar noen andre se etter katten mens dere er på ferie eller dere kan forsøke (det kan være at de går godt sammen pga. personlighet hos kattene) og heller sette katten i kjelleren om det ikke skulle fungere. Personlig ville jeg ikke tatt sjansen på kjelleren og latt katten bli hjemme med pass
Gjest Skrevet 17. desember 2010 #3 Skrevet 17. desember 2010 Finnes det ikke noe kattepensjonat i nærheten. Hørtes stusselig ut for pus å være i kjelleren hele julen.... Eller som hun over sier, få en nabo eller noen dere stoler på til å komme hjem til dere hver dag og gi kos og mat. Vi har en sterlisert hunkatt og fikk nå en hannkattunge, han har blitt så stor og er etter hunkatten hele tiden.. jager henne og hopper på henne. Ikke noe koselig. Han skal bli kastrert så snart han er gammel nok.
BikkjeBisk Skrevet 17. desember 2010 Forfatter #4 Skrevet 17. desember 2010 Skulle gjerne fått noen til og passet pus, men er desverre ingen som kan komme hver dag, og da tror jeg det er bedre at vi prøver og ta ham med og i verste fall la ham være i kjelleren HI
Lemonia Skrevet 17. desember 2010 #5 Skrevet 17. desember 2010 Man kan ikke vite på forhånd om to katter vil fungere sammen. Dere får bare prøve og krysse fingrene. Hvis det ikke går, må han være i kjelleren da? Kan dere ikke heller f.eks. velge et litt stort soverom (koseligere, og varmere enn kjeller) eller til og med ha en hel etasje til ham? Din mors katt lider ingen nød om han blir begrenset til én etasje i julen. Jeg synes også det er trist om han skal være i kjelleren. Selv får vi alltid naboene til å se innom kattene våre når vi er borte. Da kan de være hjemme i sitt vante miljø. De får kos, mat, nytt vann og renset do hver dag. Samtidig får vi tatt inn posten og annet som gjør at huset ser litt bebodd ut selv om vi er borte. Er det en mulighet for deg?
BikkjeBisk Skrevet 17. desember 2010 Forfatter #6 Skrevet 17. desember 2010 Som sakt har vi ingen som kan komme innom hver dag, å vet ikke om pus har så godt av og kanskje bare få besøk annen hver dag.. Kanskje pus kan være på loftet hvis min mor synes det er greit. Håper pusene går sammen, de er nå tross alt brødre
bærtæ Skrevet 17. desember 2010 #7 Skrevet 17. desember 2010 Hadde min katt blitt "sperret" inn på denne måten hadde han laget så masse lyd at hadde ikke blitt koselig for noen. Kan du ikke kastrere han på mandag? Da er jo problemet løst? Skal han være inne hele tiden hos din mor?
bærtæ Skrevet 17. desember 2010 #8 Skrevet 17. desember 2010 Kan være feliway kan hjelpe til så han ikke blir stresset der. Det får du kjøpt hos dyrlegen.
Fru.Antonsen Skrevet 17. desember 2010 #9 Skrevet 17. desember 2010 Katter bruker mer enn en uke er min erfaring hvertfall på å komme overens med andre katter.. Det er mange andre provisoriske løsninger men de blir på forskjellige måter stress for katten som er på ukjent territorie... Bl.a kan din katt være i bånd slik at den ikke får gått til angrep på den kastrerte. Forøvrig er katter veldig selvstendige dyr så jeg må innrømme at jeg heller ville ha lagt ut et lass med mat og vann til han, satt opp katte do og latt han heller være alene hjemme... Da er den poå kjente omgivelser. Klarer seg fint alene en uke event om su har en nabo e.l som kan stikke innom å se til han. En katt som er inne sover i 23 timer likevel, bare oppe å spiser, gjør sitt fornødne så sover den litt til.
Bæ bæ lille lam:)™ Skrevet 17. desember 2010 #10 Skrevet 17. desember 2010 Jeg hadde ALDRI latt en katt være alene så lenge,uansett hvor selvstendige de er. Til HIs dillemma har jeg egentlig ikke noe svar,ville tatt den med og sett hvordan det hadde gått,og om det gikk dårlig,hadde jeg "delt" av huset,slik at de fikk hver sin del.
BikkjeBisk Skrevet 17. desember 2010 Forfatter #11 Skrevet 17. desember 2010 Tusen takk for mange svar! HI
Gjest Skrevet 18. desember 2010 #12 Skrevet 18. desember 2010 Hadde heller aldri latt katten være alene hjemme så lenge. Selv om katter er selvstendige trenger de kos og menneskelig kontakt - hvertfall når de er vant til det. Ville nok tatt den med ja.
Mrs Smutt & Smilende Skrevet 18. desember 2010 #13 Skrevet 18. desember 2010 Til info så betyr det ikke noenting at de er brødre, HI. Sjansen for at de gyver løs på hverandre er nok overhengende stor vil jeg si. Ville ikke latt den være alene hjemme og ville heller ikke hatt den i kjelleren. Hadde nok heller satset på å få delt inn huset i to deler på annen måte. I det hele tatt så misunner jeg dere ikke den situasjonen der har. Vi har to kastrater som fortsatt ikke er venner nå etter snart 7 år så det er ingen forutsetning noenting og helt umulig å forutsi. Ønsker dere uansett lykke til med det hele!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå