Anonym bruker Skrevet 17. desember 2010 #1 Skrevet 17. desember 2010 ... man tar med seg barnet og flytter etter et samlivsbrudd? Eller finnes det forståelige grunner? Man får seg ikke relevant jobb (av typen: er utdannet ingeniør men må ta til takke med å vaske på bygdas skole fordi det ikke finnes stillinger som etterspør din utdannelse) Man savner egen familie, og har få venner og kontaktnett på hans hjemplass. Ekstypen har fått seg en ny kjæreste som er supersjalu og umuliggjør alt av samarbeid selv om du selv legger go'viljen til. Noen av disse som holder?
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2010 #2 Skrevet 17. desember 2010 Det viktigste er jo at du gir barnefar god varsel, og gjør så godt du kan for å bidra til et system som gjør at han får se barnet så mye som han vil. Å begrunne det med samboers nye kjæreste tror jeg vil være det som lettest får enkelte til å stemple deg som en bitch. At du har fått en relevant og god jobb et annet sted, og i tillegg får være nær sitt nettverk er helt klart en gyldig grunn. Pass bare på at du ikke vanskeliggjør kontakt mellom far og barn samtidig.
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2010 #3 Skrevet 17. desember 2010 Takk for svar :-) Hva om man har prøvd å være positiv og "møte" denne kjæresten, men at man blir møtt med utskjellinger (om alt fra at man henter barnet 5 min for sent til at man lager for dårlig mat til barnet og at man er en dårlig mor fordi man studerer), ekstem rigiditet (far får ikke lov til å ha barnet en eneste dag ekstra enn det samværsavtale tilsier selv om jeg skal opereres eller i begravelse til nær familie), trussler om å gå til sak for omsorgsovertakelse pga min "dårlige livsførsel" etc. Er man bitch om man ønsker litt avstand da? Om man samtidig selvfølgelig sørger for at far får mest mulig samvær. HI
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2010 #4 Skrevet 17. desember 2010 Neida, men setter du dette til grunn når du snakker med din eks, så kan man jo anta at han vil stille seg på bakbena og forsvare sin nye flamme. Det er vel også en viss risiko for at han vil snakke med henne om dette og at det vil slå tilbake på deg selv. Jeg mener ikke at du ikke har rett i det du sier, men at du bør sette andre ting til grunn om du flytter.
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2010 #5 Skrevet 17. desember 2010 Takk igjen for svar. Nå er dette en reell situasjon og jeg har flyttet. Har i de årene vi har bodd i hver vår by krevd far for minimalt av bidrag, betalt alt av flyreiser, og kjørt lange avstander for å hente og bringe. Alikevel har jeg dårlig samvittighet, noe far nører oppunder. Jeg prøver å legitimere mitt valg ovenfor meg selv, derfor jeg luftet dette her. HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå