Gå til innhold

jeg sliter med å sove pga søstra til min mann..

Anbefalte innlegg

Skrevet

ho har gitt meg et helvette i 3 år nå. jeg er sliten..

jeg ammer miste ungen her om natta og når jeg skal legge meg igjen. ligger jeg våken i 2 timer.. får kansje en time søvn før ho skal ha mat igjen..

jeg klarer ikke sove.. surrer bare alt som har skjedd og alt jeg bekymrer meg for ang denne søstra..

dette har pågått i snart 6 uker. og jeg føler kroppen min knekker sammen snart..

jeg begynte å gråte i går på bade for jeg er sliten og trenger å sove. men klarer ikke,.''

får ikke sove på dagen heller da lille jenta er våken enda.

ho har lagd bråk hver gang jeg har sett henne, så nå sliter jeg hver gang jeg må se henne,

jeg vet fler i familien har begynt å se ting fra vår side mellom oss og søstra. og dermed er det mange som har gitt faen i denne jenta. synd på en måte. men orker ikke bry meg så mye..

hva kan jeg gjøre for å sove litt. ???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du vet du har rett med bakgrunn av dine egne prinsipper og følelser. Du kan ikke styre et annet menneske til å gjøre eller blir til noe annet.

En må bare godta at sånn skjer, og du har opptrått i din beste mening og velgående for deg og din familie.

Kommer tankene om dette, så bare tenker du i disse baner. Til slutt vil du klare å godta at dette er utenfor din styring, og det vil ikke surre sånn i hodet ditt.

Sliter med mange tanker selv, og det er som regel tvilen på megselv som gjør at ting sitter så hardt oppi der. Situasjoner og saker hvor jeg vet jeg har gjort mitt beste og at det ikke var en ideel løsning, men den beste for meg og mine, så er tankene mer svevende og henger ikke fast hele natta.

Bare et tips. Vet hvordan du har det :)

Skrevet

Snurr filmen i hodet og pens deg inn på noe hyggelig! Gå bevisst inn for å finne noe du gleder deg over/gleder deg til.

Skriv eventuelt av deg det du måtte ha på hjertet på dagtid. (ikke sende eller noe sånt, bare for å få det ut).

Jeg fikk pst etter fødsel og slet mye med det samme

Skrevet

er ikke ute etter å styre henne,.. det orker jeg ikke,. jeg vet at jeg har rett og har mine hensikter er riktig,..

jeg får ikke tankene bort.. prøvd å tenke at det er best for meg og mine,,.. men ingenting gjør søvnen bedre,..

Skrevet

har prøvd å fokusere på positive ting som skjer,. som jul, bursdager, koselige ting jeg gjør med begge ungene.

har skrivd flere ganger hva som plager meg over mange ark på pc..

aldri sendt det. men jeg er så sliten av alt dette med denne søstra.

vet jeg har rett og vet at nok er nok nå..

men ho plager meg i tankene enda. har gått til psykolog men selv psykologen sa jeg hadde rett og handlet rett for meg og mine unger.

eneste ejg vet hadde hjulpet er å ikke sett denne søstra.. men er umulig da hun bor hos sine forledre enda.. og vi er der rett som det er..

Skrevet

er det slemt å ødelegge for henne...?

så livet hennes blir ødelagt på en måte

orker ikke mer,.. er sliten og trenger å sove..

Skrevet

Jeg skjønner ikke noe av innlegget ditt? Hvorfor er det søstra til mannen din sin feil at ungen din ikke sover?

Skrevet

ungen min er 3 måneder og sover fint..

er etter jeg er ferdig med å amme at jeg sliter med å sove. ikke ungen min,,.

Skrevet

Prøv på hør på lydbok når du legger deg. Last inne en lydbok på i-pod/ mp-3 eller mobilen og ha i ørepropper. Det har iallefall fungert for meg. Men da må det være en spennende lydbok. Eller begynn å les bøker hvis du kan ha lyset på. Bare for å få tankene over på noe annet til du blir så trøtt at du bare sovner av.

Ellers finnes det noen helsekost tabletter som heter melissa som skal hjelpe for å få sove. Vet ikke hvordan det er å ta det når man ammer.

Kanskje det også hjelper å fortelle din søster hvor mye dette plager deg? Da har du gjort ditt og må bare gi f..n i resten. Nå er det opp til henne og evt gjøre noe videre med dette.

Også burde du prøve å få barnevakt på noen timer på dagen så du får sove. Tar ungen flaske? Kanskje la far ta ett måltid og du kan legge deg på et annet rom en natt for å ta igjen litt søvn.

Skrevet

ungen tar ikke flaske. mannen min får dermed ikke gitt henne mat. bor i en liten leilighet så får ikke lagt meg i et annet rom heller for å lese bok eller lignende. ¨

får lissom aldri sove før det går alt for lang tid.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...