Anonym bruker Skrevet 17. desember 2010 #1 Skrevet 17. desember 2010 Jeg tar lærerutdanning over nettet og har i den forbindelse 3 obligatoriske samlinger. Jeg har vært på 2 av disse og har 1 igjen i år. Helt ærlig så synes jeg ikke disse samlingene var særlig fruktbare og vurderer nå å utebli fra neste samling. Det koster meg nemlig rundt 10.000kr i flybiletter og overnatting, jeg føler dette blir bortkastet. Men det er det jo ikke så lett å si til høgskolen. Men mitt spørsmål er; vi kan ha fravær på 20%, en samling utgjør 20%, kan jeg da lovlig la være å komme på samlingen tror dere? (jada, det beste er å spørre høgskolen om dette, men blir jo litt kinkig å begrunne det)
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2010 #2 Skrevet 17. desember 2010 Økonomi er vel en reell begrunnelse?
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2010 #3 Skrevet 17. desember 2010 Ja, for meg er det jo det, men jeg viste jo om samlingene før jeg begynte, at jeg skulle på samlingene og at det kom til å bli dyrt. Og dersom jeg følte at de var givene ville det vært verdt det, men det er det altså ikke...
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2010 #4 Skrevet 17. desember 2010 Jeg går også på nett-/samlingsbasert utdanning. Jeg tror for å være ærlig ikke at skolen jeg går på ville sett på det med blide øyne hvis noen planla fravær av den grunnen du sier. Jeg tror heller jeg ville tatt en hvit løgn, og sagt at jeg var i veldig dårlig form/hadde syke barn eller et eller annet, og lurte på om det ble godkjent hvis jeg ikke møtte opp på den samlingen på grunn av dette. Presentert det som om jeg kunne hvis jeg måtte i forhold til å komme under 20%, men fått forklart at det var veldig vanskelig pga sykdom etc. Tror de er litt snillere da... Er forøvrig ikke for å lyve da, så ville nok ikke klart å ta den vrien selv... :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå