Gå til innhold

Er dere ferdige til jul ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er ferdig med alle julegavene, de er pakket inn å ligger klare.

Skal bake kakemenn til helgen for det har vi ikke rekt å gjort enda.

Til onsdan skal jeg brå vaske over alle gulvene her, det trengs for siden det er snø ute blir gangen svart hver eneste dag hehe, ikke vits i å gjøre det før det da ungene trasker ut å inn flere ganger om dagen ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tja, begynner å bli bra. Skal vaske soverom og skifte sengetøy i morgen, bad og do samt vaskerom på tirsdag og stue, kjøkken og gang på onsdag. Pynting og nissegrøt torsdag, så er vi der:)

Har rundvaska tidligere, så er kun en lett helgavask som trengs heldigvis.

Tenkte å vaske litt i dag, siden det er sotsøndag, men enda leeeenge til fredag, så her ville det og blitt skittent igjen før julaften.

Skrevet

Mangler ennå et par tre julegaver før jeg er ferdig, men vet hva jeg skal kjøpe da. Har bakt kakemenner, ungenes favoritt+ et par sorter til. Skal lage noe konfekt senere i uken.

Idag vasket mannen over gulvene :), men det må nok gjøres et par ganger til pga hund, barn og snø (salt).

Gleder meg veldig til julaften og dagene rett etterpå! Er så kjekt å være sammen med familien, spise god mat, glede seg over ungenes glede over julegavene, snacks og masse kos! Bare 5 dager igjen: )

Skrevet

Nei er ikke det, men jeg tror jeg har alt under kontroll. Og det er vel det viktigste?? Mangler ikke så mye heller.. Noen få gaver.. Og litt vasking og rydding. Og har jo juleferie så ledige om dagene:)

Skrevet

Det meste er klart.

Mangler 1,5 gave, det blir kjøpt i morgen,

Må kjøpe blekk for å skrive ut to andre gaver.

Juletre kjøpes i morgen, og pyntes den 23,

Og etter det er gjort på kvelden da, så støvsuger jeg og vasker gulvene skikkelig.

Ellers er det bare smårydding, og vask av bad osv, men det gjør jeg jo hver dag alikevel.

Gubben er i butikken og handler inn resten av det vi trenger as we speak.

Så her kan jula bare komme nå.

Skrevet

Julegåvene er heldigvis handla inn. Kjøpte mykje i sommar, så hadde ikkje så mange igjen no. Har laga litt utover hausten.

Det som gjenstår no er:

* litt overflaterydding (vi held på å gå i dybden i eitt og eitt rom om gongen, men blir ikkje ferdig til jul, så vi får vere happy om det på overflata ser bra ut)

* vaske golv

* pepperkakehus

* handle mat, kjøleskapet er omtrent skrapt

* ungane skal dekorere ein minikommode (eg elskar Søstrene Grene!) som tanta skal få av dei

* eit par pakkar skal pakkast inn

* og så må vi få vekk ei seng som står demontert i gangen etter vi laga "nytt" rom til eldste

Ellers så har vi eit klesskap som skal setjast saman på rommet til lille, men om det blir før eller etter jul er ikkje så nøye :o)

Føler vi er godt i rute, ferdig med pakkar, har rydda utanfor huset (og flytta ei diger sandkasse), uteboden er rydda og nesten alt innhaldet køyrd på gjenbruksstasjonen, det er stabla eit halvt tonn ved, alt av yttertøy og sko er gjennomgått og 30(!) bæreposar gitt til Fretex, lille har fått nytt rom med stor seng, eldste har fått ny seng og rommet er grundig vaska/rydda. Juletreet ligg klart ute (får vel kome inn i varmen i morgon), og vi har til og med fått opp lysrekka på kanten av altanen (det skjedde ikkje i det heile tatt i fjor) :o)

Det blir ikkje julekort i år, eg har ikkje orka å stresse med det. Tenker at vi brukar heller tida (og pengane) til å kose oss saman. Alle som skulle fått julekort følger jo uansett med på facebook... :o)

Skrevet

Nå er det noen dager siden du spurte, men nå begynner i alle fall jeg å nerme meg.

Alle gavene er kjøpt og pakket inn (mangler forresten 2 som jeg har bestilt på elprice, håper de rekker hit til jul som jeg ble lovet).

Jeg har bakt kakemenn, hadde lovet krumkaker, men de blir ikke spist, så har droppet det. Ender bare med at jeg må spise det selv eller kaste det =/

Jeg skal skifte på senga mi, rydde litt, gjøre vanlig husarbeid + vaske dusjen skikkelig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...