Gå til innhold

Låser man etter seg på stellerommet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Låser dere døra når dere bruker stellerom på kjøpesenter? Hvis dere bare skal skifte bleie, og det er plass til flere, feks noen som skal amme. Lurer på om det er vanlig eller ikke.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selvfølgelig låser jeg døra. Det er jo som regel en do der også, og jeg ønsker ikke at noen skal sette seg der og drite mens jeg steller barnet mitt.

Skrevet

Kommer an på.

Om det er et rent stellerom med kun stellebord, og gjerne flere ved siden av hverandre låser jeg ikke!

Men om det er et slags sånt handicaptoalett med en do og et stellebord på veggen låser jeg.

Skrevet

Jeg har enda ikke sett et stellerom med do, så fint å skjønne at det og finnes. Jeg ville også låst dersom det var en do der (selvfølgelig!), men uten do og god plass, så er det jo snilt å la flere bruke rommet.

Skrevet

Jeg har til gode å se et stellerom uten do. Men så er jeg da også ganske lite på kjøpesentre.

Skrevet

Jeg steller stort sett på ammerom og der låser jeg ikke. Hvis noen andre hadde låst døra der hadde jeg blitt litt irritert, for det er helt unødvendig at man skal låse for å være alene et sånn sted. Hvis man ikke ønsker at noen andre kommer inn når man skifter bleie, så får man heller gå på en handicapdo el.

Skrevet

jeg låser døra.. her har stellerommet også handykap do. hender jeg må på do mens jeg er der. da ligger ungen i vogne enda. og jeg kan gå på do før jeg steller ungen.. veldig greit.. veldig greit å sleppe å sette fra seg vogna i gangen på senteret..

Skrevet

Er det toalett der, låser jeg, forøvrig ikke.

Sykt irriterende med amme/stellerom på ikea en gang. Noen skulle tydeligvis amme også, døra var stengt i en halv time og jeg sto der med en unge som hadde bæsjet på seg (prematur - måtte være veldig nøye med hygienen).

Skrevet

Jeg låser aldri døra noe sted. Hva hvis jeg besvimer der inne? Ikke noe morsomt hvis de må bruke en halvtime på å sprenge døra opp. Kanskje jeg til og med får den rett i hodet når de omsider får åpnet den. Da tar jeg heller risken på at noen åpner døra mens jeg sitter der inne.

Skrevet

12.36: du låser vel døra på offentlige toaletter?

Skrevet

Nei, ikke der heller. Ikke så farlig om en dame skulle se meg naken vel?

Skrevet

Ikke for låste dører, men tenker over hva som kan skje med meg mens jeg sitter der inne, og plutselig får et illebefinnende. Da er det greit å bli funnet fortest mulig.

Skrevet

mente, har du angst for å være alene bak låste dører.

Skrevet

Du feiler vel noe spesielt du da? Ekstrem epilepsi eller noe? Det er virkelig ikke vanlig at folk ikke låser dodøra på offentlig toalett. Jeg vil gjerne at folk låser så jeg slipper å se dem på do.

Skrevet

Hvis du ikke ganske ofte ser verre ting enn det, så har du ikke noe nevneverdig å klage over. Dessuten aner du ikke hvor pen kroppen min er.

Skrevet

Beklager, men det syns jeg var litt ekkelt. Jeg liker ikke å finne folk på do bak ulåste dører. Så respektløst av deg å ikke låse døra når du faktisk er på do.

Skrevet

Jeg synes du er mer respektløs som ikke godtar min forklaring om hva som kan skje om jeg besvimer der inne.

Skrevet

Hvorfor besvimer du så ofte på do da? Sykdom eller er det bare noe psykisk? Friske folk besvimer jo normalt sett ikke på do, eller mens de steller et barn. Med mindre man snakker narkomane som bruker stellerommene til å ruse seg, men det var vel neppe det du mente?

Skrevet

Nei, jeg besvimer ikke spesielt ofte, men det KAN jo hende, og da er det ekstra ille om det skjer på et toalett hvor man ikke blir oppdaget på kanskje mange timer, om man låser døra. Man kan jo også få et alvorlig illebefinnende uten å være narkoman, som du så frekt antyder.

Skrevet

Jeg aksepterer helt fint forklaringen din jeg. Men jeg syns allikevel det er en ekkel ting å gjøre.

Det du beskriver/frykter er ikke spesielt vanlig at skjer. Og vanlig folkeskikk (å låse så andre slipper å se deg gjøre det du må på do regner jeg som det) burde man da kunne ha.

Skrevet

Jo, det hender faktisk hver eneste dag at en del mennesker besvimer her i landet. Det kan like gjerne skje på do som andre steder. Og det kan like gjerne skje deg selv som noen annen.

Nå ser jeg ikke så redselsfull ut, selv ikke når jeg sitter på do, så jeg tror ikke du ville blitt sjokkskadet om du åpnet akkurat min dør. Men vanligvis pleier jeg å si høyt ifra når noen tar i dørhåndtaket, så hittil har det gått helt fint, til tross for min totale mangel på folkeskikk og min ekle væremåte.

Skrevet

jaja hvis hun har angst for at noe skal skje om hun sitter bak låste dører så får hun ha døren oppe. men ja, da har du vel angst og da aksepterer hvertfall jeg at du har døren åpen.

Skrevet

Jeg tror uansett du er hakket mer engstelig enn det som er vanlig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...