Anonym bruker Skrevet 17. desember 2010 #1 Skrevet 17. desember 2010 Det vil bli i underkant av halvannet år mellom barna våre, og vi trenger dermed en vogn der ryggene kan reguleres seperat. Gjerne også en smal vogn, så vi kan komme til flest mulig steder uten å sette fra oss vogn og bære rundt på to små (.....) ... (Hadde opprinnelig lyst på Phil & Ted, helt til fikk vite at ikke begge kan ligge samtidig i den vogna....sukk!! Og andre "etter-hverandre"-vogner virker så lange at da går vinninga opp i spinninga mht plassbruk..) Noen gode erfaringer der ute? Hvorfor?
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2010 #2 Skrevet 17. desember 2010 Vi hadde TKF twinner twist og var strålende fornøyd! Separat liggestilling, lett å trille, svingbare hjul, liten vekt på vognen, smal vogn, lang rygg, blir liten sammenslått (det siste var faktisk veldig viktig mtp å få vognen inn og ut av bil)
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2010 #3 Skrevet 17. desember 2010 Den jeg kan tenke meg er Icandy Peach Blossom. Den er helt genial etter mitt syn. Kan brukes både som søsken og enkeltvogn. Barna sitter etter hverandre, man kan ha to sittedeler, eller 1 sittedel og 1 bagdel. Men den er dyr, og vanskelig å få tak i om man ikke bor i Bergen, for såvidt jeg vet ligger eneste forhandler, Biteringen, her. Jeg var å såg på den forleden dag, og kunne absolutt tenkt meg den. Men dessverre blir den litt for dyr nå. Ca 8500 for to sittedeler, bag må man kjøpe utenom og den koster rundt 1700,- http://www.icandyuk.com/products_detail.php?id=peach_blossom Det finnes andre vogner med samme prinsipp som Icandy, men de er allikevel ikke like bra.
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2010 #4 Skrevet 17. desember 2010 For en upraktisk vogn, jeg også kommer til å få to tette, og er på utkikk etter en søskenvogn. Men for oss er det uaktuelt å sette det ene barnet bak på den måten så det ikke har noe sikt. Og det virket veldig tungvindt og å få det ene barne ut av bagen når den andre bagen stod oppå. Vi ser for oss brio double wave eller emmaljunga sin tvillingvogn. http://www.brio.no/nn-NO/To_Go_Stroller/Twin_prams_-_pushchairs/DoubleWave.aspx Denne tenker vi mest på, men syns det er et minus at man ikke får kjøpt fotpose til den. Og det har emmaljunga på sin, men den er mye dyrere igjen.
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2010 #5 Skrevet 17. desember 2010 Begge disse er flotte og trygge vogner, men SÅÅÅÅ tunge og store. Vanskelig å få inn i bilen og veldig tunge å trille så lenge du ikke har svingbare hjul. Passer i såfall best til 2 spedbarn - ikke søsken som har ulik vekt. Anbefaller heller OTH eller TFK.
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2010 #6 Skrevet 17. desember 2010 Vi hadde moutain buggy. Fornøyd med den, eneste minuset var at babybagen måtte tas av når den skulle slås sammen, men det var ikke så lenge vi måtte bruke den.
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2010 #7 Skrevet 17. desember 2010 Icandy PB er veldig upraktisk. Nr 2 ser ingen ting (så glem at storesøster vil sitter der!) og nr 1 sitter veldig utsatt for vær og vind i sittedelen! Dessuten er det vanskelig å få babyen nedi bagen hvis du har den som nr 2.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå