Gå til innhold

HCG-nivåer?


MarteK

Anbefalte innlegg

Jeg dro til legen tors fordi jeg hadde vondt i magen. Fikk beskjed om at jeg var gravid. =) JIPPI!!! Men på grunn av magesmertene kunne dem ikke utelukke graviditet utenfor livmora... Fikk beskjed om å ta det med ro over helga. Hvis helga gikk uten mer smerter eller blødning, så var nok alt i orden. For sikkerhetskyld ble jeg satt opp til en time på gyn tirs. Helga gikk fint. Tirs på ul kunne vi ikke se noe, men d var vell heller ikke forventa.. Ny time en uke senere. Tok blodprøve, for å måle hcg, og skal ta ny hcg fre (altså i morgen/dag)

Alt dette var greit nok.... Ikke mer smerter og ingen blødning!

Men i dag ringte dem fra sykehuset å sa at jeg måtte komme inn tidlig i morgen å ta en ny hcg test (sku egentlig kl 12) og så ville legen se på meg etterpå... Jeg spurte hvorfor. Svaret var at hcg nivået var høyt.

Første hcg ble målt 4+5 til 1200. Hva betyr dette? Er det normalt? Hvorfor vil legen plutselig snakke med meg? Er det noe galt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde hcg på 111 da jeg var 3+6 og den skal fordoble seg annenhver dag. Så da hadde jeg ca 888 4+5.

Men det er nok ikke noe galt. Det er bra at den er høy, skal ikke være for lav.

 

Kan jo ta en titt på denne tabellen. kanskje det er 2;-)

 

http://www.advancedfertility.com/earlypre.htm

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg målte 42 på en torsdag, og tok ny test mandag (pga helg), svaret kom tirsdag og da var det opp i 360...

fryyyktelig tidlig bare kanskje???

Jeg trodde jeg var 4+3 da jeg tok den første testen, men var antagelig bare 3+....

var til UL i går (etter min beregning var jeg da 6+3). Men på UL så så de bare en plommesegg uten embryo, pluss blødning i livmoren(?), men jeg har hverken hatt blødninger eller smerter da...

jeg skal tilbake neste onsdag.

legen sa det kunne være jeg bare var veeeeldig tidlig og at det derfor ikke var noe å se.

oioioi det er leeeeeeeeeeenge til onsdag dere!!

(jeg har mistet 2 ganger i år allerede, er derfor fryktelig uttafor nå jeg. føler meg tom, tung og deppa).

 

høres ut som høye tall bare er en fordel!!!! lykke til!

hvordan gikk det hos legen??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gikk egentlig veldig bra hos legen. Ny hcg ble målt til 2988 i dag. I dag kunne også legen se fostersekk (?) i livmora. Så da er det vel i orden da...? Legen ville ha meg tilbake på mandag, for ny hcg og ul. Og han turte ikke å juble helt sånn ennå... Men sambo (som har barn) fra før, sier at etter i dag så er han heeeeelt rolig. Dette så helt bra ut! Det er jo flott. Er fortsatt litt bekymra da, men håper det går bra .

 

Mixy: Håper så inderlig at alt ser greit ut på sjekk på onsdag! På UL på tirs, så ikke legen noe hos meg, og i dag var det som sagt ikke mye å se heller, men enn 6mm liten prikk var visst et håp da. =) Jeg krysser fingrene for deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei MarteK

 

Høy Hcg forbindes gjerne med tvillinger... det er det eneste jeg vet..

 

Lykke til! blir spennende å høre fremover...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...