Anonym bruker Skrevet 16. desember 2010 #1 Skrevet 16. desember 2010 Er alene med et barn fra et tidligere forhold, og nå er jeg gravid på ny - med en annen mann! Hvordan kan jeg takle dette? Om noen ønsker å dele sine erfaringer / meninger blir jeg glad. Jeg er rådløs!
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2010 #2 Skrevet 16. desember 2010 jeg har ingen erfaring med dette selv, men jeg har den tankegangen om at alt ordner seg på ett eller annet vis. Det man vil det klarer man. Du må egentlig bare kjenne etter om hva som er det riktig valget for akkurat deg! Masse lykke til med valget*
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2010 #4 Skrevet 16. desember 2010 Tusen takk for svar. Det samme tenker jeg selv; det man vil klare, klare man også. Men, samtidlig føler jeg meg egoistisk om jeg beholder - med tanke på barnefars synspunk om å bli far igjen. Også tanken på at jeg blir alenemor til to barn, med to forskjellige fedre. Var ikke slik jeg hadde sett for meg fremtiden. Er også redd for min (evt.) reaksjon etter en abort, om jeg psykisk sett kan takle tankene og alt rundt det i ettertid. HI.
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2010 #5 Skrevet 16. desember 2010 Du må fortelle mer om deg selv for at du skal kunne få noen mening fra meg. Feks: Har du nettverk, kontakt med BF, økonomi, helse, alder på ditt første barn osv osv
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2010 #6 Skrevet 16. desember 2010 Han vet jo vel at det kan bli en konsekvens av sex han og? I dagens samfunn er du langtifra den eneste alenemoren med ulike ferdre til barna sine
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2010 #7 Skrevet 16. desember 2010 Har nettverk og støtte i rundt meg, så jeg er heldig slik. Er under utdanning, og blir ikke ferdig utdannet før 3 år. Barnet fra tidligere forhold er tre år, og bf og jeg har et kjempe godt samarbeid oss i mellom. Bf til dette barnet ønsker abort, og skal støtte meg igjennom aborten - om jeg velger det. Han sier også han skal stille opp for barnet, når det har kommet til verden - om jeg velger å beholde. Selv har jeg en fin helse, og anser meg selv som et normalt menneske uten plager. (Sett bort fra den psykiske påkjenneslen dette valget tærer på!).
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2010 #8 Skrevet 16. desember 2010 Synes det høres ut som mye ligger til rette for at babyen i magen kan få lov å komme til verden, jeg Jeg er ikke abortmotstander, men det virker som om du har ressurser, nettverk og mulighet til å ta vare på et barn til. Dersom du kan gi et barn et godt liv, er jo svaret for meg selvsagt. Barn er en velsignelse Sier ikke mer, men tror du vet hva jeg mener er det rette valget
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2010 #9 Skrevet 16. desember 2010 Du blir alenemor til 2 istedet for 1. Vil si det er lettere å være ordentlig familie med 2 barn når man er alene. De vil føle seg som like mye søsken som hel søsken når de vokser opp sammen. Jeg har vært alenemor til 2 (helsøsken) i mange år. Mye bedre å ha 2 en 1, vi var mindre sårbåre da en om det var ett barn og meg. Nå har jeg 2 barn til med 2 fedre. Så det blir 4 med 3 fedre. Det er ikke noe mindre søsken følelse på de som er helsøsken og de som er halvsøsken.Ja jeg ville nok dømt det også når jeg bare hadde 2 med samme mann og var også gift med han. Men valgte å beholde. Med hånden på hjertet jeg og mine barn har det så utrolig bra. De drar ikke hit og dit til forskjellige fedre som mange tror blir tilfelle om man har barn med mer en 2. De eldste ser far hver sommer og annenhver jul, han bor i Australia. De 2 minste ser 1 av fedrene sammen 1 helg i mnd.
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2010 #10 Skrevet 16. desember 2010 Slenger meg på her, jeg er i samme situasjon, og det er virkelig frustrerende! Selv om jeg er usikker selv, så vil jeg råde deg til å finne ut om du vil ha en unge til eller ikke. Det er absolutt ikke uvanlig å ha forskjellige fedre til barna sine, selv om man an føle det sånn når man er i situasjonen..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå