Gå til innhold

UVI

Mrs Bad enkelt og greit

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har visst en UVI som jeg ikke blir kvitt. Gått med det i nesten to uker og først nå satte legen meg på en kur. Furandantin eller noe sånt.

Men er det vanlig å ha skikkelige magesmerter som kommer plutselig og stikker på en måte nederst rundt blæra og gjør sånn at jeg ikke klarer stå? Og feber?

Har hatt UVI før men det var ikke så ille. Er jo så sinnsykt vondt! Men urinen slår ut bare på +1. Før var den på +3. Men siden jeg ikke blir kvitt det så ble det kur nå.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja det kan bli litt sånn piggtrådfølelse. Siden du ikke har fått kur før nå, så håper jeg ikke du har fått nyrebekkenbetennelse..... men om du ikke blir bedre av kuren, så kan det hende du har fått feil kur. Si i fra til legen snarest dersom du ikke merker bedring, slik at du får kur som tar skiten:-D Kjøp det tranebærjuice (Rynkeby sin feks...den er god - får bl.a på Meny) Dette hjelper m å rense opp og kan forebygge ny UVI. Ellers viktig å drikke mye (ikke alkohol)

Masse god bedring og håpe du blir bra snart.

Gjest Mentha♥ er fødeklar!♥
Skrevet

Jepp, viktig som nevnt her å drikke mye, spesielt vann. Jeg fikk rådet om å senke pH i urinen mest mulig, så tilsatte sitron i vannet, og det funket kjempefint for meg, da forsvant alle symptomer (blir jo samme effekt med tranebær). Men jeg hadde ikke fått påvist uvi, hadde bare en mistanke og utslag på urinstix. Husk også å holde deg mest mulig unna sukker så bakteriene får minst mulig grobunn.

Og ikke minst; pass på at du holder deg varm i nedreregionen av magen og underlivet - ullstillongs/-undertøy, pakk deg inn i pledd og ikke sett deg på kalde ting (benker ute osv). Viktig å ikke fryse!

God bedring, håper du får tatt knekken på det med kur :)

Skrevet

Drikke gjør jeg hele tida heldigvis :)

Magesmertene har blitt så ille at jeg begynner å kaldsvette og klarer ikke å røre på meg. Toppen å få dette oppå bekkenløsninga liksom.

Skrevet

Uff, stakkars deg...

Føler masse med deg, og håper du blir kvitt det snart!

Skrevet

Ville forresten vurdert å ta kontakt med sykehuset når du har såpass vondt!

Skrevet

jah, men så er det det at de kommer nok antageligvis bare til å si at det er pga jeg har gått så lenge med det og må se an nå som jeg har begynt på en kur.

Men kan ringe i morra hvis jeg er sånn da også. Er litt redd for nyrebekkenbetennelse men da skal man vel ha vondt baki ryggen.

Skjønner ikke at det er mulig å være så uheldig med svangerskapene sine jeg da men. hehe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...