Gå til innhold

morsomme ord fra barn???

Anbefalte innlegg

Skrevet

satan- kaptein sabeltann

gå hue- gå i buret (til bikkja)

lækk- middag

Videoannonse
Annonse
Skrevet

satan- kaptein sabeltann

gå hue- gå i buret (til bikkja)

lækk- middag

Skrevet

Navel kalte jeg for dyten.. Fikk sjokk når noen fortalte meg at det ikke heter dyten.. Må vel ha vært et kallenavn mine foreldre brukte..

Jordbær var oooodi:)

Skrevet

aelanges = handelslaget (lokalbutikken vår)

mørv = maur

JoFes og maria = josef og maria..

Skrevet

Levebestift = Leppestift

Gabasjerom`= Bagasjerom

Skrevet

Datteren min sa låkelåke om gulrot.

Nå sier hun "skellingen" om hofte.

Skrevet

Temetopt= helikopter. Mye vanskeligere å si...

Skrevet

Jo da, det var gøy de første dagene. Nå er jeg litt lei. De aller fleste ler jo, og det er vel derfor hun fortsetter å si det

Skrevet

Haha, ler så jeg griner her... (og mini i bakgrunnen ler så hun griner også, sikkert for at mamma ser så dum ut her hun sitter)

Nå er heldigvis eldste datteren min blitt skolejente og flink til å snakke, men hun hadde problemer med noen ord da hun var liten...

julevaflen = julaften

bagihagi = barnehagen

flafler = vafler

amor, senere oldemormor = oldemor

Når hun sang for maten, sang hun "å du som metter liten fugl velsign vår mat og kuk amen"

Nå venter jeg bare på at mini skal være like søt når hun begynner å snakke:) Hold denne tråde oppe, kjempegøy med en god latter på morgenkvisten:)

Skrevet

Dattera mi gikk rundt å snakket om jævla katt hele tiden. Vi hysjen på henne og sa at det var et stygt ord. Min mann kjeftet på meg fordi jeg (som ikke liker katter) hadde lært henne dette.

Etter flere MÅNEDER leste vi en bok, der peker hun på en apekatt og sier, DER er en Jævla katt. Hahaha! Stakkars jente som fikk kjeft fordi hun sa apekatt.

Skrevet

Da jeg var 3 år spurte min mor hvor såpen var blitt av når jeg skulle vaske hendene. Da svarte jeg at "satan har tatt den", og mente det.

Jenta mi ropte høyt i butikken fra vi kom inn døra, "Mamma vil ha ballan!"

Var selvfølgelig banan hun ville ha, men med tante på at vi er fra nord-norge, så er baillan noe helt annet :-/

Hun har også en bok med masse dyr, hun kan navnet på nesten alle. Men hun fra dag 1 sagt når vi kommer til gorillaen, -pekt på den og smilt og sagt "mamma!" Nytter ikke å rettlede henne, gorillaen er og blir...mamma... (mistenker at faren har en finger med i spillet)

Skrevet

Syns sønnen min var fin i går. Vi hørte på radioen, så kommer liksom nissen da: "hohoho".. Så sier sønnen min: "Han sier yoyo mamma" ;o)

Skrevet

Når sønnen min var liten gikk han i barnehage der en ansatt het Per Olav. I denne perioden likte sønnen min godt å få en drikke-Biola til frokost i bhg. Det gikk litt i ball for han med disse navnene så han kalte både Per Olav og frokostdrikken for "Baiolav". Dekket opp begge kan man si :-)

Skrevet

Afrika - Paprika

nutte - godteri

klute - kluten

hagebarna- barnehagen

Skrevet

Hehe, min datter sier også afrika om paprika:)

Skrevet

Datteren min sier pøffup for ketchup:)

Skrevet

Hehehe. Ler enda av "helvetes troll" ;) Den var steike god;)

Sønnen min kaller chips for "bis bis". Tok litt tid før eg skjønte ka han maste om der.. Sjokolade= sjokotaaae. Og så sier han "bakkefar mamma!!!" "bakkefar". det betyr visst "gå vekk herfra" :P

Niesen min kalte Kaptein sabeltann for "baye". Litt tidig når de lager seg sine egne ord disse små:)

Skrevet

tante barnet mitt sa: Goster = Blomster og Pekkas = Ketchup

sønnen min sa: Støvukse = støvsuge og masjase = massasje

Skrevet

vi har tydeligvis hatt det mye morro med ord i min familie :P

var jeg som skrev om helvetes troll også.. og le-e-lo-e-lart.. glemte bare å signere med HI :P

og det med fitteboller sa også en søster av meg!! så det var morro at det var flere her da!!

men min søster hadde hørselsskade som gjorde at hun hørte feil og derfor snakket feil. så hun byttet ut ALLE s'er med T..

og vi var på middag hos en gammel dame som bodde ved siden av oss.. søster skulle si takk for maten og ropte ut:

TUTEN TATT FOR FITTEBOLLENE!!!

til og med gamla på 80 år holdt på å le seg i hjel!

og når lillebror kom så hadde han samme hørselsfeil.. i tillegg til at han daglig var sammen med søster som snakket feil fra før.. så det ble jo bare enda verre!

han byttet ut alle f'er og s'er med H...

og hvis han stresset så ble det gjerne ennå flere H'er..

frosk ble hrosk og fisk ble hisk.

en dag han hadde funnet en frosk kom han løpende inn og ropte:

anne hiri! anne hiri!! hom å he på henna hrosken hera!!!

HI

Skrevet

Så herlig innlegg :o)

Lo godt av helvetes troll og jævelkatten :o)

Og takk for tipset, til deg som skriver opp ordene. Det tror jeg vi også skal gjøre når Klumpen begynner å prate :o)

Sønnen til ei jeg vet hvem er kalte også Kaptein Sabeltann for Satan. Så var de en tur i kirken og i taket så hang det ett skip. Da ropte den lille gutten høyt : Se mamma, Satan!! :o)

Da jeg var liten så lekte jeg mye med nabo gutten. Han var ikke sånn veldig flink til å prate, så han hadde mange merkelige ord på ting.

En ting jeg husker godt var at han kalte majones for neiones. Vi kranglet litt om det, for jeg sa at det heter ikke neiones, men majones. Han sto på sitt og sa at det het neiones. Til slutt sa jeg bare, ok, da heter det majones til fornavn og neiones til etternavn :o) Tenker vi var rundt 4-5 år.

Skrevet

Mikke møkkmus = mikke mus

sex = kjeks (fortsatt like flaut og være på buttiken når han skriker ut: Mamma, vil ha sex = mamma, jeg vil ha kjeks)

Satan = Zlatan, fotballspilleren og navnet på katten vår

Skrevet

Stengt forgutt = strengt forbudt

Kjærka=rattkjelka

Gummistallen=gymsalen

Kotrolfeffen=kontrollsjefeen i Thomastoget

Lynet mækkprim=Lynet mcqueen

Jokaltog=lokaltog

Clarabøll=Clarabell (vogna til Thomastoget)

Gnagefly=jagefly

Møkkadånnals= McDonalds

Istar=bestefar

Skrevet

sønnen min sa også oldemormor = oldemor

hettetar= bestefar

bakabaktus=karius og baktus

Skrevet

Gutten min sa lynanakvin til lynet mcqueen;-)

Jenten min var egentlig veldig tidlig ute med godt språk, men paprika gjorde hun veldig avansert, hun sa prakrikra:-)

Trollmor med sine helvetes troll var jo bare helt fantastisk:-D

...jeg synger forøvrig også Uglefaen;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...