Anonym bruker Skrevet 16. desember 2010 #1 Skrevet 16. desember 2010 Tenker da i jobbsammenheng.... Etter 12 år som helsesekretær på den samme plassen som er utrolig bra, kjenner jeg at jeg har lyst til å gjøre noe annet. Jeg har stor variasjon i arbeidet med både resepsjon, laboratoriet og skiftestue (småkirurgi, sår, skader osv) Er det noen her som har gått en helt annen karrierevei uten for mye etterutdanning? Har jo hus, gjeld og to barn, så det begrenser seg litt når det gjelder det økonomiske.
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2010 #2 Skrevet 16. desember 2010 Hva m å ta et års permisjon for å prøve noe annet? Jeg jobber som helsesekretær på sykehus (innen for psykiatri) og har ikke lab/skiftestue (mer som kontorjobb). Etter mange år på samme plass tok jet 1 år perm og jobbbet på et vanlig legekontor, for bl.a. å ha lab, sårskifte, tettere pas.kontaktosv (hadde ikke fått trent på dette etter utdannelsen og ønsket dette før alt var glemt). Det var skikkelig digg å komme seg ut for en luftings og dette ga mersmak. Men er greit å sjekke om gresset er grønnere på den andre siden før man ev sier opp jobben. Masse lykke til m vidre valg. Håper du finner drømme jobben el blir der du er. Det viktigste er miljø og trivsel:-D God jul
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2010 #3 Skrevet 16. desember 2010 En kollega av meg var helse sekretær, men så brøt geardia ut og da skiftet hun beite, he he he det ble for mye bæsj rett og slett ;o) Hun begynte hos oss i offentlig kontor med arkiv og enkel saksbehandlig samt kunde behandling.
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2010 #4 Skrevet 16. desember 2010 Tusen takk for hyggelig svar! Tror ikke de er så gira på å gi meg ett års permisjon jeg, for dette er vel ikke noe en har krav på? Vi er et privat legekontor med få ansatte, så det er hele tiden betent der hvis noen blir syke eller har syke barn osv. Men trives kjempegodt med kollegaene mine, er verdens greieste leger som stiller oss på lik linje som seg selv føler jeg. Kjenner at jeg er lei av pasientene, er jo ofte de samme som går igjen... er lei av selve jobben.... men aner ikke helt hva jeg har lyst til å gjøre......
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2010 #5 Skrevet 16. desember 2010 Kan jeg spørre hva slag offentlig kontor det er?
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2010 #6 Skrevet 16. desember 2010 22.44 her igjen Noen steder har man krav på permisjon. Der jeg jobber (innen for Oslo univ.sykeh) så kunne jeg få perm. Men er dessverre blitt strengere nå, pga all omlegging osv. Jeg trivdes mye bedre på legekontor pga mer å gjøre, bl.pr, sårskift osv + mer tettere pas.kontakt. He he, kjenner til gjenganger pasientene ja...Var et meget aktivt legekontor jeg var på, så fikk bryna meg skikkelig, men digga det. Skulle egentlig vært tilbake der igjen nå i høst, men så ble jeg da smelt på tjukka, så måtte takke nei...termin i dag.....:-D Men er snakk om at kontoret skal bygges ut så er sjangs for jobb igjen der senere. Men forstår at du etter 12 år kjenner på det m å prøve noe nytt. dersom du alikevel ønsker å jobbe som helsesekretær kan du jo søke deg til sykehus, poliklinikk feks. Der er det ikke så mye pas.kontakt, telefonhenvendelser er det jo, men ikke på samme plan som legekontor. Blir mer som en kontorjobb. Reg henvisninger, noe skriving, telefoner, reg pas nåe de kommer/går, finne frem papirer, scanning, post osv osv. Du kan jo høre m jobben din om mulighet for permisjon, sikkert noen som har lyst på 1 års vikariat for å sjekke om legekontor er noe for dem. Noen rett fra skolen feks. Sett deg litt i tenkeboksen og se/tenk hva du kunne tenke deg å drive med. Sitte på kontor med/uten kundebehandling, butikk, sentralbord/vestibyle, lager, kantine, barnehage, telefonsallg osv osv. Man blir jo ikke yngre, så er greit å finne ut av det før man har grodd helt fast. Bare sundt å lufte vingene litt. vet hvaman har, men vet ikke hva man får:-D Ta ev kontakt m en jobbrådgiver som kan hjelpe deg på vei. Uansett, nok en gang lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå