Anonym bruker Skrevet 16. desember 2010 #1 Skrevet 16. desember 2010 En veninne som også er gravid, men som ikke har lappen skal flytte et lite stykke unna sentrum med samboeren sin. Da noen kommenterte dette og spurte hvordan hun skulle komme seg att og frem når sambo var på jobb osv, blir hun med en gang sint og sier at det finnes bussforbindelser og uansett skal er jo jeg hjemmeværende samtidig! Så da kan jo jeg kjøre henne. Jeg svarer da med at neeei, jeg skal gå på skole jeg, og få meg en utdanning mens ungen fremdeles er liten. Skjønner jo selv at dette kan bli vanskelig men er mer motivert en noen gang til å få meg en utdanning slik at fremtiden blir litt sikrere med tanke på jobb osv. Og hva får jeg slengt i trynet? Jo hvem skal da ta vare på barnet som da vil være 4mnd? BARNEVERNET??? Seriøst!? Jeg har en samboer og nok av familie som kan site barnevakt 2-3 timer mens jeg er på skolen 3 dager i uken ca. Jeg har allerede tatt en del fag innen det jeg vil utdanne meg som, så MYE skole blir det ikke! Er vi virkelig ikke komt lengre enn dette?Eller er det bare denne kvinnen som ikke er helt med?! I hjem der mor og far er sammen, hvorfor blir det sett på nærmest som forsømmelse å la far eller besteforeldre/svigers passe den lille noen timer for gå på skole? Er det virkelig så ille?!
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2010 #2 Skrevet 16. desember 2010 Nei det er ikke ille! Flott at du tenker å gå på skole selv om du har en liten ;o) Jeg tror nok venninnen din er misunnelig på deg som har både lapp, bil og mulighet til å utdanne deg videre... Og dersom det av en eller annen grunn ikke skulle gå at du gikk på skolen så trenger ikke hun å bekymre seg for det, det er din sak. Så kan hun lese bussruter som er hennes sak ;o)
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2010 #3 Skrevet 16. desember 2010 Det er ikke så ille. Men det spørs om det lar seg gjøre. Eller om du har lyst og forlate ungen din;). Det blir ikke som du har tenkt å få barn. Og har du allerede bestemt deg for og ikke amme?
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2010 #4 Skrevet 16. desember 2010 Ehh, bestemt seg for å ikke amme?? Hi snakker om å sitte på skolebenken 2-3 timer, 3 ganger i uken.. Det skulle vel ikke være noenting i veien for å gjøre begge deler!!
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2010 #5 Skrevet 16. desember 2010 Det er ikke ille nei! Synes det er flott at du vil gjøre det. Og hun kan da vel amme selv om hun skal være fra barnet i 2-3 timer noen dager i uka 2217...? Ser ikke problemet
Gjest Kira er rød på nesen ♥ Skrevet 16. desember 2010 #6 Skrevet 16. desember 2010 Jeg synes det er kjempe flott at du tenker på fremtiden og utdannelse. Som en annen her sier, så kan det nok dessverre hende at venninnen din er misunnelig på deg. Og som du sikkert vet er det mye hormoner i en gravid kropp, så kanskje hun hisser seg fortere opp enn vanlig;) Krysser fingrene for at du får en rolig og snill unge, jeg personlig hadde slitt med å gå på skolen samtidig som jeg hadde permisjon. Så all ros til deg;)
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2010 #7 Skrevet 16. desember 2010 om hu ammer eller ikke angår ikke oss davell.
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2010 #8 Skrevet 16. desember 2010 Det blir vel gjerne litt mer enn 2-3 timer vel. Og hun skal jo reise til og fra skolen og. Så det er jo ikke så sikkert at det blir så enkelt med ammingen da. Og dette kommer jo veldig ann på ungen også da. Men det kan jo selvfølgelig være at hun får det til og at det går helt fint:)
Boompi <3<3 Skrevet 16. desember 2010 #9 Skrevet 16. desember 2010 Ingenting galt i å begynne på skolen når du har et barn på 4 mnd. Synes du er tøff jeg Gikk selv skole da førstemann var baby, og det gikk bare fint. Ingen problem med ammingen heller! Ønsker deg lykke til
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2010 #10 Skrevet 16. desember 2010 Skole er 5 min unna der eg bor så noe særlig avstand blir det ikke:) Vet at det kan bli vanskelig å forlate mini, og ikke minst vil det bli krevende med skole og en liten samtidig, men det blir ikke mange timer jeg er borte og da får far eller nær fam anledning til å få litt kvalitetstid med unge i tillegg til at eg får litt "pusterom" selv om jeg nødvendigvis ikke trenger eller vil ha dette:) Amming vil jeg absolutt prøve å få til, men det går da an å pumpe og fryse ned litt når jeg er på skole? Jeg er fullt klar over at ting ikke vil bli som forventet når ungen først kommer, men føler at det er viktig for både meg, samboer OG mini at jeg prøver få fullført utdanning så fort som mulig. Fremtiden vil da være mye mer stabil med tanke på økonomi, og dette er viktigere for meg nå enn noengang før. Nettopp fordi jeg snart vil ha en liten som er fullstendig avhengig av meg. Takker for all støtte:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå