Anonym bruker Skrevet 16. desember 2010 #1 Skrevet 16. desember 2010 jeg har gått tja siden jeg fikk silikon å hanglet, hatt vondt i hodet, vondt i ledd og muskler, betennelser her og der(halsbetennelser ihvertfall 1 gang i mnd), svimmelhet osv..... Jeg fikk silikon da jeg var 18 år grunnet et bryst var fullt utviklet og det andre var ikke begynt engang..til og med legen sa hun skjønte godt hvorfor jeg gjorde det... Så nå har jeg altså hanglet siden da mer eller mindre...gikk opp et lys for meg idag(!!??!) at det kunne være silikonet...har jo i tillegg vondt i brystene stort sett hver dag... Leste på internett om en glamourmodell som også gikk slik og hanglet og hun tok ut silikonet og ble bra!!! Er det flere som har hørt om at man kan bli syk av silikonet? Jeg skal bestille meg legetime over helga, få det bekreftet...
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2010 #2 Skrevet 16. desember 2010 Kanskje bytte det ut med saltvannsinnlegg? forstår godt grunnen din til å legge inn noe.
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2010 #3 Skrevet 16. desember 2010 Takk:) litt redd for å bli "uglesett" hehe;P Er det ikke snev av silikon i saltvannsprotesene?Silikonet skal iallefall ut!!!!
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2010 #4 Skrevet 16. desember 2010 Vel, det har vært mange påstander om at silikon fører til leddsykdom og smerter, det har blitt avkreftet av verdens mest annerkjent tidskrift innen medisin. Tviler på at det er derfor du er syk.
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2010 #5 Skrevet 16. desember 2010 selvfølgelig KAN det være noe annet! MEN det er blitt forsket på silikon og leddsmerter/diverse andre plager og de som gjorde dette kom frem til at det var sammenheng...vet ikke hvem som forsket på det, men uansett:) Så til og med et tv program hvor flere var blitt syke rett etter de hadde fått silikon og legen deres kunne bekrefte at det var silikonet som var grunnen til plagene..
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2010 #6 Skrevet 16. desember 2010 Vel, New England Journal of Medicine har konkludert med at det ikke er noe bevis for dette. Hvis du vet om noen forskning som har mere kredibilitet enn dem så tar jeg av meg hatten, ettersom det ikke finnes. Utrolig hvor mange som bare kommer med fraser uten å vite hva de snakker om. Ikke alt som blir forsket på, og ikke alt som det finnes TV programmer om, er fakta. Jeg tør derimot å påstå at alt New England Jornal of Medicine publiserer er fakta.
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2010 #7 Skrevet 16. desember 2010 som sagt så vet jeg ikke hvem som kom frem til dette:) Men hvorfor blir jeg og flere tusen, kanskje flere hundre tusener syk rett etter man har fått silikonet i kroppen....?tilfeldighet for ALLE?hum...
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2010 #8 Skrevet 16. desember 2010 Ja, det er nok tilfeldig. Det er ikke større forekomst av leddsykdommer hos kvinner med silikon. Mange har silikon, mange har leddsmerter. Noen har begge deler. Men du er kanskje av de som ikke tror på statistikk? Hehe...da blir det litt vanskelig å argumentere.
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2010 #9 Skrevet 16. desember 2010 ja, men når til og med kirurger som skal tale FOR silikon kommer ut med slike påstander begynner man å lure!!! og hvorfor blir plagene borte tvert etter man har tatt UT silikonet???
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2010 #10 Skrevet 16. desember 2010 Vet du hva bevistbasert forskning er? Hvis du gjør det hadde det ikke vært vits i å diskutere mer. Det finnes tusenvis av kirurger som påstår masse, og som kan vise til forskning som støtter deres påstand. Men noen typer forskning har større kredibilitet av ulike årsaker og da vil disse være suverene over andre forskningsrapporter. Det finnes f.eks en forskningsrapport (som tilogmed har vært publisert) som påstår at man kan selv ha innflytselse over hvilket kjønn man blir gravid med. Utallige forskningsrapporter med langt større kredibilitet har motbevist dette seinere, men alikvel finnes det folk som velger å tro på denne ene rapporten, fordi det gir dem håp, det forklarer deres situasjon, eller fordi det av en eller annen grunn passer dem bedre.
Hopptetussa90 Skrevet 16. desember 2010 #11 Skrevet 16. desember 2010 Det kan jo være immunforsvaret ditt som reagerer på fremmedlegmene i kroppen din. Jeg har ikke hørt om det før, men kroppen er ganske så kompleks. Jeg har ikke hatt problemer med det.
juliea med pike 07.03.11 <3 Skrevet 16. desember 2010 #12 Skrevet 16. desember 2010 Hmm. Så kjedelig da! Jeg har silikon superfornøyd! Kirurgen jeg brukte sa at det er mer komplikasjoner med saltvannsproteser enn silikon proteser. Og at saltvann ble mye brukt på 90 tallet da silikonen var under forskning, men som skrevet over her fant man ikke noen feil med silikonen og gikk derfor tilbake til å bruke dette som hovedprotese. Men unntak for alt da, kan jo være pga silikonen, kanskje du rett og slett har en reaksjon på det om allergi? Håper det løser seg for deg i allefal! =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå