Anonym bruker Skrevet 16. desember 2010 #1 Skrevet 16. desember 2010 Her er jeg kommet til badekar i åpningstiden.
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2010 #2 Skrevet 16. desember 2010 Jeg bad om rengjøring før jeg kom Farris før fødsel, champagen etter fruktfat klassisk musikk favorittsjokoladen osv osv
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2010 #3 Skrevet 16. desember 2010 Nå leverte jeg aldri mitt brev til føden. Samboeren min visste litt om hva jeg ønsket. Men fødselen ble ikke akkurat som forventet så var ikke så lett å følge mine ønsker, eller ingen behov for å følge ønskene mine. Men de punktene jeg hadde var: - Hjelp til å holde fokus på pusting - Det gikk av seg selv, så det slapp jeg å bli minnet på. - Være mest mulig oppegående for å utnytte tyngdekraften - Hadde rier i lårene og klarte knapt stå på beina. Så låg mest til sengs. Mistenker at det har noe å gjøre med at babyen kom med ansiktet opp - Epidural hvis fødselen drog ut - Følte aldri behov, riene var absolutt overkommelige, og jeg holdt smertene "unna" ved pustingen. - Når jeg skulle begynne å presse ville jeg først prøve andre stillinger enn å ligge på ryggen - Akkurat det gjorde jeg, men til ingen nytte, babyen satt fast, så klarte ikke å presse han ut selv. Så det ble å legge seg på rygg så de kunne forløse med vakuum.
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2010 #4 Skrevet 16. desember 2010 Med første hadde jeg skrevet at jeg ønsker akupunktur. Det skrev jeg IKKE med nr to, det var bare bullshit fra ende til annen. Med nr 2 hadde jeg ett ønske om epidural hvis ting lå til rette for det. Jeg er ikke kravstor, så å be om champagne, fruktfat etc etc høres helt fjernt ut for meg. Og at det er vasket er vel en selvfølge, ikke noe å ha på en ønskeliste. Hvis man ikke har ekstra høye krav da:)
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2010 #6 Skrevet 16. desember 2010 Hadde ingen ønskeliste til sykehuset, men visste jeg ville be om klystér. Glemte hele greia selv i rie-kjøret, men fikk det av jordmor likevel.
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2010 #7 Skrevet 16. desember 2010 Har ikke fått tilbud om ønskeliste her:/ Ikke sikkert alle sykehus har da?
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2010 #8 Skrevet 16. desember 2010 Trodde også jeg skulle ønske meg badekar, men når det sto på som verst ville jeg ikke allikevel. Bare tanken på å flytte meg så mye som 1 cm var helt uuttholdelig. Men derimot skal jeg passe på å få klyster neste gang. Det ble ikke tid denne gangen, og jeg fikk faktisk mest smerter bak etter fødselen. I tillegg var det "trangt" for babyen, så vidt de ikke måtte hente den ut med vakuum.
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2010 #9 Skrevet 16. desember 2010 22.59 igjen! Glemte det som var hovedpoenget mitt! :-) Jeg kommer ikke til å ønske meg noe som helst annet enn klyster til neste fødsel, og ellers bare fred og ro. Når du ligger der er det ikke akkurat oppvartning som står i hodet på deg. Jeg synes bare det var unødig masete når de kom med kalde kluter og saft. Akkurat som en kald klut skulle hjelpe meg noe! Ha!
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2010 #10 Skrevet 16. desember 2010 Det er vanligvis ikke sykehuset som ber om at man har det med. Det er noe man skriver og tar med på eget initiativ.
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2010 #11 Skrevet 17. desember 2010 Opplysninger underveis! Ikke alle som er like flinke til å fortelle hva som skjer. Ellers er mannen godt informert og vil sørge for at jeg får det jeg ønsker underveis...
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2010 #12 Skrevet 17. desember 2010 Jeg hadde samme som dette omtrent + akupunktur. Nå ble det ikke det, men badekar i stedet, og det var veldig lindrende for meg.
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2010 #13 Skrevet 17. desember 2010 Leverte aldri noe ønskebrev og det var like greit for ting jeg hadde sett for meg at jeg ville, slik ville jeg ikke ha det når vi var igang. Badekar eller dusj f.eks - varmtvann var bare terror når det stod på som verst. Neste gang kommer jeg til å be om lystgass tidligere, det var digg!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå