Anonym bruker Skrevet 16. desember 2010 #1 Skrevet 16. desember 2010 Kan noen forklare meg regelen for dette? Jeg er en av mange (tydelivis) som sliter noe helt ekstremt med dette. Aldri har det vært en lærer som har kunnet forklart meg det slik at jeg har tatt det enkelt (om jeg har fått dårlig norsk undervisning kan jo selvfølgelig hende). Hjelp meg!
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2010 #2 Skrevet 16. desember 2010 Jeg liker å snakke og forklare;P OG binder sammen ordene. Du gjør begge tingene: danser og synger. Du mener begge menneskene; Mina og alex. Å som i "å gjøre noe". Hun liker å danse. Han pleier å snakke om været. Vet ikke om jeg er så god på å forklare, men JEG skjønner hvertfall hva jeg mener;D
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2010 #3 Skrevet 16. desember 2010 http://www.dammskolen.no/content/view/quiz/508/%28from%29
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2010 #4 Skrevet 16. desember 2010 Verb er noe du gjør. Kun verb som står i infinitiv, skal ha å fremfor seg. (å hoppe, å danse, å synge, å smile) Unntaket er når flere infinitiv verb kommer etter hverandre. Jeg liker å synge og danse. På resten bruker du og.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå