anette staiiiiii Skrevet 16. desember 2010 #1 Skrevet 16. desember 2010 Lille på straks 6 mnd vil ikke ha flaske med melk på,og jeg skal bort på lørdags kvelden/natten. Mormor skal passe. Han drakk litt melk på tåteflasken i sted når jeg hadde litt sviskesaft oppi... Og da tenker jeg,er d helt hinsidiges å ta litt melk og sviskesaft på natten når mormor skal passe???Og dagen etterpå?For d blir vel noen glass vin på meg om lørdags kvelden,så får sikkert ikke ammet før søndags kvelden tenker jeg. Hva ville dere gjort.. Jeg er glad for alle tilbakemeldinger..
mamma til tre nydelige jenter Skrevet 16. desember 2010 #2 Skrevet 16. desember 2010 Hvis det er mme han får på flaske å du har oppi litt sviskesaft ser jeg ingen problemer. svisken er med på å hindre at han blir hard i magen noe mange barn blir av mme
Nikamo Skrevet 16. desember 2010 #3 Skrevet 16. desember 2010 Med mindre du skal på tidenes nachspiel, eller på fest langt, langt borte, så kan du jo amme før søndag kveld! Er du kjørbar, kan du også amme. ) Er ikke helt hinsides å blande litt sviskesaft i melka... Men - spiser han normal mengde mat da, eller bare litt...? Du skriver nemlig at "han drakk litt melk på tåteflasken" - du er jo avhengig av at han får i seg det han skal med flaske. Hvis ikke er det i hvert fall helt hinsides å reise på fest...
OsloMor Skrevet 16. desember 2010 #4 Skrevet 16. desember 2010 Ja, om du drikker et par glass vin, ville jeg ha ammet en 6 mnd gammel baby. Men, må jo bare si meg enig i Prinsessemamma over her, at du kan jo faktisk ikke reise bort dersom barnet ikke tar flaske på lik linje med pupp.
ano`num *17.03.10* Skrevet 17. desember 2010 #5 Skrevet 17. desember 2010 8mnd gammel her og drikker ikke godt nok av hverken flaske eller kopp til at han kan være foruten puppetilgangen i flere timer :/ Trasig situasjon, ja, men slik er det nå bare! Får du han ikke til å ta flaske, må du rokke om på planene ut fra babyens behov De sier vell at det tar i gjsnitt opp mot 6timer før alkohol er ute av kroppen. Så om du drikker et glass eller tre tidlig på kvelden, skal du kunne amme morgenen etter. Det kan være at dere er av de heldige og at han tar flasken lett og er klar for et "flaskedøgn" alt i morgen. Eller det kan bli som vi har det; vi sliter og jeg som mamma med puppen blir veldig bunden. Ikke at det blir noen krise av det akkurat. Men det hadde vært veldig godt om han i det minste kunne skaffet seg tilstrekkelig med væske ifh et måltid med bare kopp og ikke være avhengig av pupp etterpå. Brukte du mm eller mme? Det kan være smaken på mme han ikke likte og ikke flasken om det var det du prøvde på..... Er jo svært ulik smak. Kanskje derfor du oppnådde at han drakk med sviskesaften også? Den er jo søtlig på lik linje med mm....
sillyfilly og Olivia Skrevet 17. desember 2010 #6 Skrevet 17. desember 2010 Må man så må man Du trenger å koble av littegrann. Det er ingen stor krise om du har sviskesaft oppi melka. Men er det snakk om mm eller mme? For du kan jo evt pumpe deg på forkant om ungen tar flaske greit. Han spiser når han er sulten, det kan jeg nesten garantere deg. Men hvis det er mme så kan det hende han ikke er så begeistret for smaken. Da vil jeg anbefale å prøve et annet merke. Hipp er veldig godt likt hos de fleste barn.
Gjest Skrevet 17. desember 2010 #7 Skrevet 17. desember 2010 Hadde nok ikke tatt sjansen på å dra fra en baby som ikke tar flaske.
Gjest ronja røverdatter Skrevet 17. desember 2010 #8 Skrevet 17. desember 2010 Må man, så må man. Det er sant. Men det er ingen som MÅ dra på julebord, selv om det er kjedelig å måtte være hjemme.
lille sprelle Skrevet 17. desember 2010 #9 Skrevet 17. desember 2010 Er det en normal frisk baby - så spiser han. Det går an å bruke kopp også. Også må du bare finne deg i at du kun drikker et par glass vin først på kvelden og ammer når du kommer hjem.
Piipii Skrevet 17. desember 2010 #10 Skrevet 17. desember 2010 Ofte så tar babyen flakse når mamma med puppen ikke er tilstede. La mormor prøve litt før du drar når du ikke er tilstede:) Eller så kan du prøve å gi han melk fra tutekopp, kanskje det fungerer bedre. Som flere skriver her så spiser de når de blir sultene. Mine har aldri vært noe fan av flaske. Men når vi har hatt barnevakt har det gått veldig greit, for da har de vært sultene og trøtte og melka har sklid ned:) Med min yngste måtte vi stå å gi flaske og vugge litt på han, haha ja han var veldig sær hehe, men det hjalp ihvertfall. Jeg ville latt mormor prøvd mens du ikke var inne for å se om det gikk lettere da:)
NormaJean Skrevet 17. desember 2010 #11 Skrevet 17. desember 2010 Les på ammehjelpen ang amming etter alkohol inntak! Det er ikke slik at alkoholen blir "lagret" i puppene, den forsvinner ut paralellt med promillen i blodet! Er ikke slik at du må pumpe og kaste! Så du kan jo amme søndagsmorgen (med mindre du har vært på grisefylla da;) For bare en kveld så syns jeg du skal la barnet få hva enn som funker!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå