Gå til innhold

"Naboer fra helvete".

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har noen historier å dele? :-D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Var nabo med en pedofil konemishandler. Orker ikke gå inn på alt som skjedde, men jeg flyttet etter noen måneder

Skrevet

Flyttet inn i en kjempekoselig 4 mannsbolig da jeg var gravid med førstemann.

Ante ingenting om naboene som viste seg å være tre gamle damer fordelt på de andre leilighetene.

Den ene stod alltid bak gardinene og observerte oss når vi kom hjem. Og stod alltid sånn tilfeldigvis i trappa da vi gikk opp, skilkkelig nysgjerrig og spurte oss ut om alt.

Den andre var en veeldig søt gammel dame som var veeeeldig glemsk, jeg tror at i løpet av de 6 mnd vi bodde der så hadde hun klart å svi ut 4 kaseroller med poteter.

Den tredje gamla røkte ca 60 rullings pr dag, hun bodde rett under oss og leiligheten vår luktet av røyk i alle døgnets tider. Vi hadde ett rom som vi kalte for "røykerommet" som vi bare måtte stenge av pga all røyken. I tillegg hadde hun ei diger bikkje som hun ikke klarte å gå tur med, så den slapp hun ut på verandaen sin så den fikk gjøre fra seg der. Rett under vinduet vårt og hun plukket ikke opp det som kom ut av hunden.

De var nok ikke fra helvete noen av de, men det var ikke noe særlig å bo der altså:)

Skrevet

Tja, værste naboene jeg har hatt hvertfall..

Hadde bodd i en leilighet i 1 år, da vi fikk oss en valp (hadde en hund fra før av også), og hadde aldri fått noen klager eller noe før.

Denne valpen var da veldig ivrig (som de fleste jo er) og bjeffet en del (når den f.eks lekte).

Dette tålte da ikke den snobbete nabodama, og da de satt ute i hagen en dag og hadde besøk (valpen bjeffet kanskje 10 min før vi tok den inn), så kom hun bort og ringte på.

Når jeg åpnet, fikk jeg den leksa om at hun hadde ringt dyrebeskyttelsen og at hundene våres kunne umulig ha det noe bra, sånn som de bjeffet og at de stod ute heeele tiden (nåja, de stod ute i bånd kanskje 30 min om dagen, ikke sammenhengende, og vi tok de alltid inn om de bjeffet for mye).

Hun sa også at den eldste hunden (som vi altså aldri hadde fått klage på før, og som er verdens snilleste), kom bort i hagen deres støtt og stadig og "truet"henne..

Hunden min som aldri kunne gjort en flue noe engang.. og det stemmer heller ikke at den var borte i hagen hennes hele tiden (tror det skjedde en gang da hun klarte å stikke av).

Husker ikke alt som ble sagt, men synes det var helt på trynet.. vi er jo så glad i dyr også, så det såra å få slengt sånne ting.

Men, vi hørte aldri noe fra dyrebeskyttelsen (var jo sikkert bare en trussel, og de hadde aldri kommet til å gjøre noe med det likevel.) og vi flyttet derfra ett halvår etterpå (ikke pga dem :P).. men gjett om det var herlig å komme seg bort fra byen og fæle naboer, og bosette seg på landet, hvor du kan gjøre hva du vil ;)

Skrevet

Gud, jeg er glad ingen av mine nærmeste naboer har hund! Ville blitt helt gal om de skulle stått ute og bjeffet til stadighet.

Skrevet

Vi hadde en fæl nabo tidligere når vi bodde i rekkehus. Hun hadde 2 hunder og et lite barn.

Det var helt forferdelig, hun var 20 år og oppførte seg som 15. Hadde fest hver helg til gjerne 4 og 5 om natten med høy dundrene musikk og opp til 30 personer i alderen ca 18-22 som bråkte og styrte hele natten. Om sommeren hadde de festene i hagen og hadde høytalerene ute så det dundret i hele nabolaget. Den ene hunden var noen lunde grei, mens den andre hadde angst for å være alene (noe den var 8-10 timer pr dag i ukedagene), så den bjeffet konstant fra hun gikk og helt til hun kom hjem. Hun glemte han i hagen flere ganger også mens hun var borte.

Vi ringte politiet omtrent hver helg og klaget på støy, men de hadde ikke ressurser til å sende ut folk som oftest, når de kom så skrudde de ned lyden i 10 minutt og skrudde rett opp igjen når politiet hadde reist.

Vi ringte barnevernet med bekymringsmelding, men vi visste fra før at de allerede var inblandet så de var på saken. Vi ville bare være sikre på at de visste hvor galt det var.

Vi meldte henne til politiet som dyremishandler pga hun glemte hunden ute i kulden om vinteren i 2 forskjellige tilfeller. Saken ble henlagt.

Alle naboene var på døren ved hver fest og klaget på bråket uten at hun tok noe hensyn.

Heldigvis flyttet hun etter en stund. Vi flyttet også rett etterpå så vi hadde kommet oss bort fra henne uansett. Jeg lurer på hvor hun bor nå og synes veldig synd på naboene hennes.

Gjest Kira er rød på nesen ♥
Skrevet

Vet ikke om gamlemor ved siden av oss kan kalles naboen fra helvete, men hyggelig er hun ihvertfall ikke;)

Kunne ramset opp massevis av eksempler, men her er et av de beste:

Vi flyttet inn i eneboligen her for ca 3 år siden. Hagen så ikke ut, tror ikke det var gjort noe der på minst 10 år. Vi startet derfor med å felle alle trærne og fjerne store kratt med ripsbusker. Dette var rett etter at vi hadde flyttet inn, så kjente ikke naboene så godt. Da vi stod for å fjerne ripsbuskene, så kom gamlemor løpende ut. Hun kjeftet og hylte, og sa at vi da ikke kunne fjerne disse buskene. Hun hadde nemlig plukket rips der i alle år, og derfor var de hennes. Min mann er ganske sindig og rolig av seg (i motsetning til meg.. hehe!), så han sa at hun gjerne kunne få disse buskene. Han tilbød seg også å plante dem for henne i hennes hage. Men aldri i livet om hun skulle ha sånne stygge busker hos seg, og aldri i livet om vi fikk fjerne dem. Det var visstnok sedvane at hun fikk plukke, så dette skulle hun ta videre med retten. Det morsomme er at disse buskene stod inntil husveggen vår, og ihvertfall 6-7 meter fra hennes tomt (hvor det til og med er et gjerde imellom som avgrenser tomten). Enden på visa var at vi kastet buskene, mens hun stod å så på mens hun kjeftet og gråt omhverandre.

Og har vel minst tyve slike historier til;)

Skrevet

Min forrige nabo kjefta på den stakkar mannen sin HVER dag, kjempehøyt! og kjempelenge! Hadde så lyst å gå ut å gi henne en på tryne...stakkar stakkar mann...han sa aldri noe

Skrevet

Fantastisk at hun forventet å komme å plukke bær fra buskene til de nye eierne bare fordi de gamle sa det var greit...rare menneske!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...