Gå til innhold

gi meg deres beste pepperkakehuspynting tips

Anbefalte innlegg

Skrevet

kvinner meg opp til å starte på mitt store feministiske pepperkakehus prosjekt.

og jeg trenger tips for pyntingen, at et blir fint.

limer dere sammen med melis? eller med knekk?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du bare skal et vanlig hus med 4 vegger og ei lita pipe, er det nok med royal icing.

Men skal du lage knekk, bruk svak svak svak varme og gooooood tid...

Skrevet

Og pynt med de andre non stopene, sånne rosa og lilla! Blir ikke mer feminint...?

Skrevet

Limer sammen og pynter med stivpiskede egghviter med siktet melis i. Blir hardt og falmer ikke med en gang. Pynter med jule-seigmenn, melkesjokolade non-stop og mini marsmallows:)

Skrevet

men er eggehvitter med melis serkt nok til å lime det med?

Skrevet

putter du oppi litt sitrondråper og så blir det skikkelig stivt :) Men pass på å ikke ha det i nærheten av veldig sterk varme, da siger det sammen ;) Det er veldig lett med sukker og.. Brant meg bare en gang denne gangen :P

Lykke til :))))

Skrevet

Funka glimrende her hvertfall:)

Skrevet

Varm sukker i pannen du.. Det er my lettere :)

Du kan dekke over med royal icing etterpå :)

Jeg lagde forresten et trønderlån av 2 pakker med pepperkake hus.

Det ble råflott :D

Skrevet

Helt uenig med deg ☆Grinchmor & juleprinsessa;P tok meg 5 min å sette sammen med melisen og sprøytepose. Men likte ideen din om 2 pakker pepperkakehus:)

Skrevet

Varmer litt sukker i stekepanna, dypper vegger og tak etter hvert i panna, og limer sammen... pynter etterpå. Med nonstop. Du sier feminint.. småe rosa pikekyss??

OG så er det ingen krise om man lager hull til døra i taket istedet for i veggen, kult med takluke :P

Skrevet

jeg har allerede pynta, det ligger til tørk.

nå kvinner jeg meg opp til å lime det sammen, og jeg ble så fornøyd med min egen pyntig at jeg slettes ikke vil bygge det sammen i fare for å ødelegge.

her er det Girl Power på taket, Ottar over døra, pyntet med kvinnetegnet og hjerte. alle seigdamene har fått røde sokker. og alt har i grunn blitt ganske så bra.

men jeg må sette det sammen. byggmester søkes!

Skrevet

Vi bruker alltid melis når vi setter sammen pepperkakehus :o)

Også pynter vi alltid etter at det er satt sammen.

Men pepperkakehuset ditt høres veldig bra ut :o)

Lykke til med å sette det sammen :o)

Skrevet

takk takk, det er mitt fineste pepperkakehus til nå. selv om småen var dypt uenig. han syns det var alt for stort fravær av godteri på mitt... hehe

men de er begge satt sammen nå, og det ble bra. knuste ikke noen ting :)

hvordan pynter dere når det allerede er bygd? er ikke det vanskelig?

Skrevet

Jeg setter det sammen med melis og eggehvite, ungene her skal nemlig spise det støvete pepperkakehuset på nyttårsaften og de liker ikke knekk ;)

Pynter etter at det er satt sammen, og det går glimrende. Gir ungene hver sin sprøytepose med melis, gjerne med konditorfarge (rosa og grønn melis blir bra). Så limer de på nonstop, seigmenn, sjokoladehjerter, melkerull, sukkertopper og alt mulig annet de har funnet i kakepynthyllen i butikken (kakestrøssel, marsipanroser osv fungerer det ogs).

Resultatet blir et tettpakket godterihus som lyser hjemmelaget lang vei. Setter det på et brett, dytter på med bomull rundt og setter opp alle de hjemmelagede nissene, snømennene, konglene med glitter osv som har blitt med hjem fra barnehagen og alle er kjempefornøyd med resultatet. En fin liten telysestake på hver side av huset og det blir et blikkfang på kommoden, mange fine kommentarer fra gjestene :)

Skrevet

Du kan lime sammen huset med, vel jeg brukte Locktite superlim. ellers så funker smelta sukker å fint.

Ingen som spiser huset etter at det har samla støv i 4 uker anyways så da fant jeg like gått frem lim tuben!

Bruk de "feminine" nonstoppene de gjør seg bra, seigefruer å en dæsj rosa icing.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...