Gå til innhold

Er 74 kvm for lite?

Totetteskatter + baby 2015

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er to voksne, og to barn på 18 mnd og snart 3 år. Vi holder på å selge huset vårt nå, og vi skal flytte i leilighet til jeg er ferdig med studier og vi finner huset vi virkelig vil ha.

Nå har utrolig nok leiligheten som jeg og min mann bodde i før vi fikk barn blitt ledig. Den er på 74 kvm,med åpen stue/kjøkkenløsning, et ganske stort bad med steamdusj med boblebad nedi, pittelite vaskerom, og to soverrom... + en liten yttergang og bod tilgjengelig.

Liker leiligheten godt, men blir det for lite? er jo egentlig bare for 6-12-18 mnd vi har tenkt... Men den ligger i det området vi vil bo i... Og ungene deler selvøflgelig rom...

Takker for svar..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er jo absolutt mulig å trivest på få kvadratmeter. Det kommer an på hvor mye ting og tang dere har - møbler og dlikt. Str. på soverom osv. Jeg hadde fint klart å bo på 74 kvadret med to barn og mann for en kortere periode.

Skrevet

Det må du finne ut av selv. Det er mange som klarer seg på mindre og for en kort periode klarer man det meste. Synes ikke 74 kvadrat høres knapt ut!

Skrevet

Hahaha, jajamensan om det går! Vi er to voksne, en på 3 og en på 1 på 65 kvm og det går så greit atte.

Skrevet

For så kort tid, så må det jammen gå. Vi er 4 stk som har midlertidig bodd på 40 kvm i litt over ett år. Skal flytte inn i nybygd leilighet om 1,5 mnd.

Klarer 4 stk seg på 40 kvm med kun 1 sovealkove, så klarer 4 stk seg veeeeeldig godt på 74 kvm altså : )

Skrevet

Det kommer til å gå helt fint:-) Vi bodde på 50 kvm med barn på 2 og 5 før vi flyttet til 100 kvm. De delte rom da, og de deler fortsatt rom:-) Nå er de 7 og snart 4:-)

Skrevet

Er 74 kvm så lite?

Skjønner ikke problemstillingen en gang.

Skrevet

Det er ikke for lite :) vokste opp på 56 kvm selv, med en 2 år yngre søster og mamma og pappa, var null problem :)

Skrevet

Det vil sikkert holde så lenge det er for en periode. Så er det heller ikke uvanlig for familier i de største byene å bo på rundt 74 kvm hele tida, og noen syns faktisk det er stort også. For min del hadde det vært trist å bo så trangt over lengre tid. Er jo knapt større enn stua vår. Mannen er oppvokst på gård og jeg i enebolig på et byggefelt, og de fleste rundt oss har også enebolig. Så det kommer nok litt ann på hva en er vokst opp med og hva som er vanlig i området en bor i når en vurderer hva som er stort og lite.

Skrevet

I Oslo regnes 74 kvm som familieleilighet så detre får nok plass.

Skrevet

vi bor på 78 kwm. fungerer helt fint d, er oppvokst i en slik leilighet selv:) jeg venter barn nr. 3 nå men d blir nokk plass fordi:)

Skrevet

Dagen kvalme på meg..Stua vår er ca 40 og soverommet 25 kvm Gulp!!

Men ærlig talt, dere skal bare bo der en stund,...Det burde jo gå bra???

Skrevet

Kan ikke se at det skulle være noe som helst problem.

Vi bodde med 8 barn på 40 kvm i 7 mnd en gang, og det gikk helt fint det også.

Gjest JuniGull10 og mange drømmer...
Skrevet

I utgangspunktet tror jeg det går veldig bra, når dere vet det bare er for en liten periode. Men for oss ville det aldri fungert. Vi bodde på 76 kvm før vi fikk barn og det var for lite, men det er kun fordi vi har veldig plasskrevende interesser.

Skrevet

Hmm, nå ble jeg nysgjerrig på hvilke interesser dere har:-o

Gjest JuniGull10 og mange drømmer...
Skrevet

Hehe.. Jeg kan vel si at jeg bl.a driver litt med kunst og da trenger jeg litt plass fordi jeg ikke akkurat jobber i mikroformat! :-)

Skrevet

Er null problem. vi bor på mindre enn det.. Ser ikke problemet.

Skrevet

Selvsagt er det ikke for lite. Helt vanlig størrelse her jeg bor. Vi er to voksen og en på 4 år, har 73 kvadrat - det er en fireroms så vi har til og med et ekstra soverom som vi bruker som kontor.

Jeg er vokst på 5 stykker på 80 kvadrat, gikk fint det og.

Skrevet

Vi bor 2voksne og 2barn, 6år (snart 7) og 5,5år, som bor på 80kvm. Det går kjempe bra. Har åpen stue og kjøkkenløsning, 2soverom, stort bad i 1.etasje og i kjelleren har vi kjellerstue og gang. I tillegg deler vi vaskerom med 3 andre leiligheter.

Der vi bodde før vi flyttet hit hadde vi 6-7kvm str plass, men det føles som at vi har mere plass nå. Planløsning og hvordan man er som personer har mye å si for hvordan man kan bo tror jeg.

Når jeg bodde sammen med faren til guttene mine bodde vi på 50kvm og 1soverom. Det gikk høvelig greit, men det ble forferdelig trangt etter noen måneder. For en periode går alt. Så 74kvm går sikkert supert for dere i en periode. Innstilling har alt å si!

Skrevet

Vi solgte leil våres på 75 kvm når minstejenta var 13 mnd. Før det bodde vi 4 stk, to barn og to voksen der. Det gikk helt greit det. Men vi syns det ble litt lite med 2 soverom. Så vi bygde oss hus.

For en liten periode, så ser jeg det som helt overkommelig:)

Skrevet

Vi bor i en tomannsbolig som er 56kvm.

Vi savner ett soverom til, men det går bra. Babyen sover inne hos oss, vi har det minste rommet.

Daniel har det største rommet (og det trenger han!). Når Jonas blir ett år skal vi kjøpe køyeseng og da skal de dele rom.

Vi har stue og kjøkken i ett, bad, gang + 2sov. Loft har vi, og det er gull verdt, til lagringsplass!

Vi savner større plass, men det er ikke alltid man er like heldig å får alt med engang :) Så vi venter til vi kan kjøpe oss noe større.

Vi har bodd her i ett år nå, og.. Trives! Jeg syns det blir trist å flytte. Er blitt så glad i det lille krypinnet vårt. Men, gubben vil ha et større hus, så.. Jeg er vel enig.

Men, det rare her er at jeg er født og oppvokst i ett hus som var på 300kvm og typen i en leil i Oslo på 50-60kvm..

Jeg har ikke problemer med å tilpasse meg, men.. Tror typen alltid har hatt en drøm om ett stort hus. Jeg har vel erfart at i ett stort hus blir det allikevel plassmangel. Iallefall i vårt hus... ;)

Skrevet

74 er vel ikke så ille? :) Vi er fire og bor på rett over 60. Det går greit det også.

Skrevet

Det er hva du gjør det til selv det da.

Fram til jeg var 9 år, bodde vi 2 voksne og 3 barn på 38 kvm UTEN bad.

flyttet til 60 kvm, med bad, og det gikk fint det. Vi klarte oss helt greit alikevel.

så 74 kvm er jo danseplass i forhold til hva jeg vokste opp med i alle fall. hehe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...