Jaja3snart Skrevet 16. desember 2010 #1 Skrevet 16. desember 2010 Hei. Jeg har en gutt på 4,5 år som nesten ikke spiser. Har bevisst gitt han havregrøt på morran de siste ukene, dette spiser han. Men i barnehagen spiser han ingen ting. Pålegg han likte før "liker han ikke" lenger. Han nekter å spise i barnehagen. De er også selvsagt bekymret. Hjemme spiser han kun det han selv vil ha som bla pølse i brun saus og potet, havregrøt og pizza. Dette er ikke akkurat middager jeg vil ha hver dag. Han er en spebygd gutt som ikke har mye å tære på hvis han blir syk. Skal ringe helsestasjonen i morra, bare lurer på om noen her har noen erfaringer? Må også tilføye at han har en lillebror på 3 år som spiser vanlig. Takk.
Frella84 Skrevet 16. desember 2010 #2 Skrevet 16. desember 2010 Har selv en liten sønn med spiseproblemer, pga sykdom. Har knapp på magen. Vil bare komme med et lite tips. For å sikre at han hvertfall får i seg noe mat, så kan jeg anbefale http://nutricia.no/nutridrink-multi-fibre/ det er en milkshake og er faktisk grei i smaken. Denne kan kjøpes på apoteket og da kan du hvertfall "lure' i han litt kalorier.
Heira☆ Skrevet 16. desember 2010 #3 Skrevet 16. desember 2010 Heisann. Godt å se det er andre som sliter med maten også.... Jeg har en sønn på 4 år som er helt lik! Han heller spiser svært lite. Hvis han spiser brødskive, er det med agurk, og jeg kan jo bare prøve å ha på smør! Han liker selvfølgelig nugatti da, men jeg kan jo ikke gi han det hver gang heller. Ellers spiser han pasta og ris, uten noe som helst annet. Noen ganger får jeg i han havregryn med litt rosiner i. Ellers drikker han biolamelk. Og pannekaker liker han. Ja, det er vel det menyen hans består av Har nettopp vært på 4 års kontroll med han nå, og da tok jeg opp dette med maten. Men hs sa jeg ikke skulle bekymre meg så veldig over dette, for han er en frisk og rask gutt. Jeg er i grunnen ikke så veldig bekymret heller, men jeg jeg blir jo litt fortvilet innimellom. I flg. hs så var jeg visst ikke aleine om dette problemet, er visst ganske vanlig. Jeg får han ikke til å smake på ting heller, for han "liker" det ikke. Før så spiste han "alt", men så fikk han munn, fot og håndsyken når han var rundt 1 1/2 år. Og det var etter det at han blei så vanskelig i matveien. For da kunne han ikke spise noe p.g.a. store blemmer i munnen. Har også tatt opp dette i bhg, men der sier de at han spiser godt. Det er svært sjelden han spiser hvis de har middag. Men alle slags grøter spiser han visst. Ellers går det i tørre brødskiver og knekkebrød der også. Jaja, håper det retter seg etterhvert.
fru H Skrevet 16. desember 2010 #4 Skrevet 16. desember 2010 Tror dette må være et fenomen for 4åringer. Vi har også ei sånn ei, hun spiser nesten ingenting. Jeg har en venninne som også har en fireåring som ikke spiser, og en annen bekjent som har en mann som har en fireåring som heller ikke spiser godt. Håper det bare er en fase
dollypopp *tvillinggravid* Skrevet 16. desember 2010 #5 Skrevet 16. desember 2010 Virker helt normalt spør du meg;-) Har det samme problemet med vår 2-åring.
Jaja3snart Skrevet 16. desember 2010 Forfatter #6 Skrevet 16. desember 2010 Takk for både tips og svar. Jeg vet at det er vanlig og at dette kommer i perioder. Vært borti dette med han før. Men denne perioden har vart litt lenge. Og i tillegg når barnehagen er så bekymret blir jeg også ekstra urolig. Det går helt sikkert over. Men jeg må ringe hs i morra og få noen tips.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå