Gå til innhold

Hvem velger man som fadder til barnet?


Minu87

Anbefalte innlegg

Det er noe jeg og min kjære har snakket mye om i det siste.. han har ei søster og jeg har en bror, problemet er at de er kjærester og jeg kommer overhode ikke overens med "svigersøster" jeg er 18+3 i dag og de fikk vite om graviditeten etter 8 uker, ser henne ganske ofte med ikke en gang har hun spurt meg om barnet, formen eller noe som har med graviditeten å gjøre. når jeg snakker om det og hun er i samme rom bare snur hun seg unna å virker sur, jenta er 23 år liksom..

 

Alle forventer at vi skal velge søsknene vår som faddere, men det har vi egentlig ikke noe lyst til. jeg har noen veldig gode venninder jeg har hatt siden bhg og et søskenbarn jeg heller vil ha, samme med min kjære. er så redd for at det skal bli "familie drama" fordi vi ikke velger søsknene våre, men jeg syns ikke man skal velge utifra hva andre forventer. heller hvem man stoler på og føler seg trygg på at vil barnet ditt sitt beste..

 

noen meninger rundt dette?

hvem velger dere som faddere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er mere vant til at man velger en god venninne eller kamerat, eller 2 stk :) Har ikke tenkt at jeg skal bruke mine søsken som faddere :)

Så dette er jo helt opp til dere selv. Ikke føl dere presset til å velge noen som dere ikke vilk velge :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei :)

begge av oss har 2 søsken hver, så blir min søster,og hans bror.

utom tar jeg min besteveninne,og han beste kompis.

så får vi se om de 2 siste plassene går til noen, eller vi bare har 4 :)

litt stas med 6 stk da,siden man «kan» ha det:) er jo bare kjekkere til flere man er :) tenker jeg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble bestemt for mange år siden at min beste venninne skulle være fadder for førstefødte.. jeg er fadder for hennes førstefødte. :)

Så hun skal være fadder, og søstra mi og et vennepar.. om noen av hans søsken blir faddere har vi ikke bestemt oss for ennå.. men vi har iallefall bestemt 4 stk..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kommer til å velge søsteren og svogeren mn, vi kommer også til å skrive at om det skulle skje meg og mannen min noe, så ønsker vi at de skal ta seg av barna våre. Dette har vi selvsagt snakket med de om og det er slik andre veien også.. På min manns side er jeg noe usikker på hvem vi skal bruke, broren han er ute å kjøre og kan vel knapt ta vare på seg selv..

 

selv om det ikke er så vanlig lenger at faddere tar seg av barna dersom det skjer foreldrene noe, så liker jeg at de vi ønsker skal ta ansvaret for de og som vi vet de vil få det godt hos er faddere.. Hvem trur du barna dine ville hatt det best hos hvis noe skulle skje?

 

Mange velger jo både foreldre og venner i steden for søsken.. så mulighetene kan være mange. Men for vår del skal det være noen som vil bety mye for barna...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker som så at våre søsken er onkel og tante, og det er nærmere enn faddere.

Jeg har litt lyst til at en nevø av meg og barnets storesøster skal få være fadder. + kanskje et annet par.

Vi har ikke snakket om det enda....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tenker som så at våre søsken er onkel og tante, og det er nærmere enn faddere.

Jeg har litt lyst til at en nevø av meg og barnets storesøster skal få være fadder. + kanskje et annet par.

Vi har ikke snakket om det enda....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. spira 18+2 - Sånn tenker jeg også, de er de nærmeste og de bør stille opp uansett.. Så om man har mange andre nærme rundt seg så kan det være like gret å velge de :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom du ikke synes om at det er denne tanten som får æren av å være fadder skal du heller ikke gjøre det. Både fordi du ikke kommer overens med henne og fordi hun virker uinteressert. Dere må selv få velge, det er ingen andre som har noe med deres valg å gjøre. Dersom de tar det som en selvfølge at de blir spurt, kan dere jo bare spørre hvor interessen for barnet har vært som skulle gi dere et inntrykk av dem til å være de rette å spørre.

Jeg har selv en svigerinne som ikke liker barn. Hun har en datter selv og jeg mener da at da har hun nok. Vil ikke at hun skal få være mer enn bare tante da. Det er hun ikke valgt til og behøver heller ikke involvere seg om det ikke passer. Det å være fadder skal jo liksom være at en binder til barnet en forbindelse som skal være en ekstra medspiller i barnets liv. En som ikke er engasjert vil heller ikke gjøre en bra jobb her mener jeg. Lykke til med den lille og med valget av faddere som jeg er sikker på blir et godt valg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...