Gå til innhold

Dere med gulpebaby, hvilke MME bruker dere??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har prøvd NAN og bruker HIPP nå, men etter hvert måltid står strålen ut av munnen på gutten vår. Kan gjerne gulpe mye 1-2 timer etter måltid også.. Så blir mye skifting! Ser ganske så ekkelt ut også og kan jo ikke være veldig behagelig for lillegull... Noen forslag til hva som kan hjelpe?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da ble det asså 2 innlegg... Litt treig DIB idag...

Skrevet

Kun mm her. Men vi har prøvd litt nan eneste.. sprutgulper. ellers er det fiktig å få opp rapen.. Ta mange pauser under mating for å få opp rap, også holde babyen oppreist i minst 3 kvarter etterpå..

Skrevet

Har gitt morsmelk til nå jeg også, men lageret ble tomt, derfor MME. Takk for gode råd :)

Skrevet

Googla det nå ;) Takk for svar asså, skjønner ikke at jeg ikke har undersøkt tidligere.. Må prøve den ut, høres bra ut da! :)

Har du brukt den selv eller?

Skrevet

Vi brukte NAN. Men vi måtte stoppe hver 30 ml og rape. Pluss at hun måtte få 10 ml med vann mellom måltidene fra hun var to uker gammel. Først da sluttet hun å sprutgulpe 5-6 ganger om dagen. Vi kokte vannet og ga henne det når det var lunkent.

Skrevet

Colette har jeg god erfaring med :) NAN sprutgulper han fortsatt av(8mnd)

Ved bruk av Colette gulper han littebitt i munnvikene av og til :)

Rape mens du mater er en veldig god idè! Det funket veldig bra her og. Og holde barnet oppe i i 60-70 graders vinkel inntil 30 min etter måltider.

Fikk også beskjed fra HS at noen babyer er gulpekonger og gulpedronninger. Far her i huset gulpet masse frem til han var rundt året.

Skrevet

Vi har ei jente med refluks, og vi bruker Hipp mme. I og med at han gulper så lenge etter måltidet, har dere vurdert om han kan ha refluks? I så fall så kan jo medisiner hjelpe. Og uansett kan jo Gaviscon hjelpe, det kan ofte redusere gulpinga.

Skrevet

Vi har hatt skikkelige gulpebabyer med de to eldste, og yngsta nå er intet unntak.

Vi har brukt Hipp tidligere (til alle tre) men nå har vi gått over til Semper. Tror Semper er tidligere Småfolk..? Syns igrunn ikke at hun gulper så mye mindre enn før altså...

Vi har hverken prøvd Colette eller NAN. NAN bli uansett ikke testet hos oss, siden vi boikotter Nestlé.

Skrevet

Refluks og Gaviscon, hva er det? Helt grønn på sånne ting jeg hi hi :)

Skrevet

Refluks og Gaviscon, hva er det? Helt grønn på det der hi hi :)

Skrevet

Gutten vår gulpet mye. Småfolk mme var aller verst. Rett og slett fontene ut av munnnen og det luktet spy av det som kom opp. Nan var ok, mens Hipp var det beste. Luktet og smakte best og gav minst gulping. Prøvde aldri Collett siden vi ble så fornøyd med Hipp.

Skrevet

Refluks er en svakhet i lukkemuskelen, som gjør at maten kommer opp igjen (gulp). Mange små barn har det, men de aller fleste vokser det av seg. Ikke sikkert din har det, men kan jo være noe å tenke på.

Gaviscon er et middel du får på apoteket mot sure oppstøt. Det legger seg som et lokk i magesekken, slik at mageinnholdet ikke så lett kommer opp igjen. Har i hvert fall redusert antall skift her i huset:)

Skrevet

Gutten min brukte Neocate, han har melkeintoleranse. Han gulpet også vanvittig mye, men det bedre seg veldig når han/jeg begynte på melkefri diett. Nå er han snart 3 år, og har nylig begynt på medisiner for refluks, som de over her nevner. Han har alltid hatt lett for å kaste opp. Jeg leste forresten en ting, husker ikke hvor.. At om gulpet var tynt og så ut som melk, så var det gulp, men dersom det var tykt og klumpete, så var det oppkast, og skulle sjekkes. Sprutgulping kan i noen tilfeller bety at noe ikke er som det skal.

Skrevet

Hei, ja, jeg har brukt Enfamil AR - vår jente har refluks. Har vel 16 bokser stående, hehe.

Jeg vet ikke om det hjalp MASSE , for hun gulpet fortsatt, men ikke like mye :)

Vi har også brukt neocate men da ble det verre..

Skrevet

Datteren min gulpet etter hvert måltid samme hvilket merke vi brukte. Mormor satte foten ned og sa - Hun får for mye mme. Vi begynte å gi 15 ml mindre til hvert måltid og gulpingen stoppet. Vår matglade jente protesterte da det ble mindre melk, men syntes det var greit hvis hun fikk smokk etter hver flaske. Vår datter var lubben, så dette er ikke et råd for tynne babyer.

Skrevet

Får man gaviscon reseptfritt på apoteket? Kan være at han rett og slett for for mye og ja, han er litt av et matmonster og er ganske glupsk, han lider ingen nød heller så kan jo prøve å gi han litt mindre :)

Skrevet

Ja, Gaviscon er reseptfritt. Vi fikk beskjed om 3-5 ml etter hvert måltid, men det kan de sikkert hjelpe til med på apoteket. Hvis babyer får for mye melk, kommer det gjerne opp igjen umiddelbart etter måltidet, altså overskuddet. Hvis det kommer flere timer etterpå tror jeg ikke at det er det som er årsaken.

Skrevet

Da skal jeg høre der :) Han kan gulpe opp til 1-2 timer etter måltid :-/

Skrevet

Hvis han gulper så mye ville jeg nok tatt ham med til lege (evt. helsestasjon hvis det er litt tak i dem), og forhørt meg om det ville vært lurt å begynne på melkefri diett/utrede ham for refluks. Ville hvertfall gjort det før jeg begynte med behandling på egen hånd. :)

Skrevet

Har tatt det opp med helsesøster, men hun sier det ikke er noen fare i og med at han legger så godt på seg, men er så utrolig slitsomt å skifte på han 140 ganger om dagen :-/

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...