Gå til innhold

Hvorfor er noen småbarn konstant sutrete??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min på 21 måneder har egentlig stort sett vært ganske sutrete. Han har perioder hvor han er superfornøyd altså, men det er sutringen som tar "overhånd".

Kan det være noe som plager han???? Jeg tenker om han f.eks. er allergisk mot gluten; er dette noe han kan testes for hos legen? Eller må vi bare prøve med å kutte ut en og en matvare?

Det er innmari slitsomt når han lissom aldri kan være blid og fornøyd.

Storebroren på 4 har alltid vært superlykkelig! Da han var på samme alder var han så lykkelig og glad at han ikke visste hvilket bein han skulle stå på!!

Så så forskjellige kan altså to brødre bli........

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Minien min har væske i mellomøret og hun sutrer konstant (i motsetning til storesøster)... Kan det være en grunn tror du? Kan jo bringe mye ubehag.

Skrevet

Mi er også ekstremt sutrete. Blir så utslitt av det.

Har pønsket ut alle mulig grunner. Allergi, rygg, mellomøre, halsbrann osv.

Legen lyste med lykt i øret og sa det var helt ok. Kan man se vann i mellomøret med en lykt?

Skrevet

Man må ta en trykktest med noe som likner litt på en pistol...

Skrevet

hmm.. de i bhg til sønnen min sa at han var så sutrete.. Så sa jeg at med en gang han blir sutrete, gi han noe å drikke og få fokuset hans på EN leke.. f.eks en bil eller tegning.

Grunnen til at min gutt på 21 mnd blir sutrete er fordi han er tørst og sliten. Og hvem blir ikke sutrete av det?

Dette hjalp enormt på han sa de i bhg. Og de har ikke hatt noe problem med han siden det..

Også en ting som fungerer her hjemme, når han blir skikkelig sutrete, så ber vi han slutte å sutre, bader han eller setter han i 1 min på rommet sitt. Blir kjempeblid rett etterpå. Altså.. vi straffer han ikke, men bader han med badeskum og leker eller tar han på rommet sitt der han har en haug med leker som han kan leke med.. Men han vil jo helst være med oss voksne..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...