Gå til innhold

Losjen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har noen erfaring til Losjen?

Svigerfar vil gjerne ha med min samboer, men jeg kjennr jeg er veldig skeptisk. Min samboer er litt usikker, men smtidig litt nysjerrig..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Et kjapt søk på Google gir deg mange grunner imot ihvertfall!

Det at de ikke har lov til å fortelle konene om hva de gjør der sier mer enn nok for min del.

Skrevet

hvilken losj er det? Det er store variasjoner fra losj til losj. Men det jeg vet om losjen (min far er medlem i en) er at det er mye hemmeligheter! Ved opptak så må alle ha på seg sorte kapper og må igjennom opptaksprøver (ja, slik som på film). vet at de også har sverd og masker. Min far forteller svært lite om losjen, men stort sett er det er sosial tilhørighet. Du får "brødre" som skal hjelpe deg igjennom tykt og tynt. Syns det hele er litt komisk egentlig, men sikkert kjekt for min far :) Det er jo selvfølgelig litt stautus å være medlem. I far sin losj, er det pengesterke mektige menn som er medlem. :)

Skrevet

hvilken losj er det? Det er store variasjoner fra losj til losj. Men det jeg vet om losjen (min far er medlem i en) er at det er mye hemmeligheter! Ved opptak så må alle ha på seg sorte kapper og må igjennom opptaksprøver (ja, slik som på film). vet at de også har sverd og masker. Min far forteller svært lite om losjen, men stort sett er det er sosial tilhørighet. Du får "brødre" som skal hjelpe deg igjennom tykt og tynt. Syns det hele er litt komisk egentlig, men sikkert kjekt for min far :) Det er jo selvfølgelig litt stautus å være medlem. I far sin losj, er det pengesterke mektige menn som er medlem. :)

Skrevet

Hvordan blir man medlem?

Informasjonssider

Den Norske Frimurerorden er en frittstående, selvstendig sammenslutning av menn i alle yrkesgrupper fra hele landet. De møtes regelmessig for på kristent grunnlag å arbeide på sin personlighetsutvikling og omgås i tradisjonsbundne og verdige former.

Betingelsene for å bli medlem er at du:

Har fylt 24 år

Gir din tilslutning til den kristne tro (herunder ingen spesiell dogme eller retning)

Er en mann med godt omdømme og med en ordnet økonomi

Er anbefalt av minst to frimurere

Om du er interessert i medlemskap må du henvende deg til en frimurer du kjenner og som er villig til å være anmelder. Det å søke om medlemskap er et fullstendig fritt valg, ingen skal overtales til bli medlem. Det dreier seg om et strengt personlig forhold

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...