Anonym bruker Skrevet 16. desember 2010 #1 Skrevet 16. desember 2010 Det er bare 6uker igjen til jeg skal ha keisersnitt. Nå har jeg vært forkjøla en stund, og det slipper ikke helt taket. Hvis jeg skal ta vaksinen må det bli til uka, om jeg er bedre. Men det er ikke lenge til babyen skal ut, er det vits å ta den nå da?? Takk for svar!
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2010 #2 Skrevet 16. desember 2010 Det må du jo bestemme selv. Men jeg har ikke tatt og kommer ikke til å ta. Venter i mars.
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2010 #3 Skrevet 16. desember 2010 Ja, vet jeg må bestemme det selv. Men nå er det ganske kort tid igjen, hva ville dere gjort da?? HI
Lille-Pernille Skrevet 16. desember 2010 #4 Skrevet 16. desember 2010 Jeg ville ikke tatt den! Skal lime inn et svar jeg hadde i en annen diskusjon. Dataene er hentet fra FHI sine sider. NB. Og det er pandemrix de tilbyr i Norge!
Lille-Pernille Skrevet 16. desember 2010 #5 Skrevet 16. desember 2010 Danmark: Alle gravide med kroniske sykdommer anbefales å bli vaksinert, også etter individuell vurdering i 1. trimester. Friske gravide anbefales i utgangspunktet ikke vaksinasjon, men kan vaksineres etter en individuell vurdering hos egen lege Tyskland: Gravide bør foreløpig bare vaksineres med en nonadjuvant split-virus vaksine. Fram til en slik vaksine er tilgjengelig – og etter en individuell risiko-nytte-vurdering – kan det være hensiktsmessig å gi en dose Pandemrix til gravide kvinner Sveits: Fordi Pandemrix hovedsakelig er prøvd ut på voksne individer og det ikke foreligger data for andre grupper, kan den ikke anbefales for gravide eller personer under 18 år eller over 60 år. Focetria kan gis til gravide etter at pasientens lege har vurdert fordeler og ulemper Canada: Gravide bør ta en dose av en nonadjuvant vaksine. Hvis en slik vaksine ikke er tilgjengelig når influensaaktivitete øker og den gravide er minst 20 uker gravid eller hvis hun har en kronisk lidelse, bør hun tilbys en vaksine med adjuvans. En frisk kvinne gravid mindre enn 20 uker, kan vante på den nonadjuvante vaksinen, men du kan også velge å ta vaksinen med adjuvans.
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2010 #6 Skrevet 16. desember 2010 Jeg trenger ikke å bestemme meg før jeg har blitt frisk av forkjølelsen heller... For det var visst best å være frisk når en skulle ta den. Så da får vi se hvor lenge forkjølelsen henger i. Blir jo bare kortere og kortere tid til jeg er ferdig med graviditeten uansett... HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå