Gå til innhold

Noen som har tenkt på navn?


M-M-M-mamma

Anbefalte innlegg

Jeg vet det er tidlig og at man ofte må ha møtt babyen før man kan finne navn, men likevel surrer det oppe i hodet når det gjelder navn. For de som ikke ville/fikk vite kjønn på UL skal man finne både jente- og guttenavn. For vår del blir det et siden det var en jente i magen :) Det fins så mange navn....hvordan skal man velge? Kanksje vi kan utveksle ideene våre og hjelpe hverandre litt :)

 

Jeg var egentlig overbevist om at vi skulle få gutt og hadde funnet navnet Julian, men nå når vi skal ha jente så vet jeg ikke. De jeg liker er:

 

- Madelen

- Ariel

- Pernille

- Sofie

- Julia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei. Ikke lett å finne navn i en navnejungel. vi venter jente i slutten av april og har begynt så smått å tenke på navn, men ikke lett når begge skal være enig. jeg har en farmor som har bursdag 3.mai som heter josefine, så eg har sagt at blir hun født den dagen må hun hete josefine.

men blir hun ikke d så har vi følgende forslag:

- stella

- olive

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei du!

 

Jenta i magen min skal hete Eirin,det var bestemt for 5 år sia men da ble det en gutt som heter Eskil. Har 4 gutter fra før så dette blir kos ja,gleder oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

flotte navn du har funnet:O)

har ikke funnet noen favoritter enda, men spekulerer litt nå og da:O) blir jente her oxo:O)

hittil er d dukket opp:

-Tiril

-og d var d eg kom på i farten

hehe

dattera mi er oppkalt etter farmora si, så lurer på om eg må kalle opp denne gangen oxo, og må eg ha dobbeltnavn til neste mann oxo? hmm

usikker gitt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har funnet et navn som vi tror vi kommer til å velge :)

Vi venter ei lita jente i slutten av april, og etter mye tenking og forskjellige navn har vi fått en favoritt: Aurora Desirèe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Annonse

Da vi venter vårt 5. barn, og alle har navn på A, må vi nesten fullføre systemet:-)

 

Siden vi vet det blir jente denne gang, trenger vi ikke tenke på guttenavn.

 

Har kommet fram til Amalie foreløpig, har ei Andrea og ei Aurora fra før. Skulle vel hatt et jentenavn på tre stavelser, som både begynner og slutter på A denne gang også, men har ikke klart å enes om noe annet enn Amalie:-)

 

Andre navneforslag jeg har kommet med til tuppa vår er: Ada, Ariel, Andora, Aurelia, Alma, Amelia og Amalia. Hans forslag om Amanda ble nedstemt av meg og eldste sønn..

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som det blir ei jente denne gangen, har to gutter fra før.

Kommer det ei lys lita jente blir det Emilie, men kommer det ei mørkhåra ei så blir det Ronja.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi venter ei lita frøken midt i April og har ikke klart å bestemme oss .. Det er jo så mange flotte jente-navn ! Men vi står mellom

-Frid (er norrønsk,stammer fra Frida og betyr vakker) ellers så har vi

-Malin og

-Maiken

 

Siden jeg heter Ronja selv, så føler jeg at jeg må ha noe som passer til mitt eget navn .. mulig det er hel-teit, men jeg føler ikke at jeg kan ha en Therese , eller Cecilie .. selv om det er vakre navn det og :)

 

Lykke til alle sammen :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi venter også jente - og hun skal nok hete Matilde :)

Det var det eneste forslaget vi hadde, og nå har det blitt til at alle kaller henne Matilde, jo mer vi hører det - jo mer ønsker vi at hun skal passe akkurat det navnet :) Passer hun ikke til å hete det, så er vi helt blanke!

 

Hadde det vært gutt, så hadde det blitt Elijah! Og det er nok fordi at da jeg fant ut at jeg var gravid så kjøpte jeg meg bladet "gravid" med en gang - og der var det en vakker gutt som het Elijah i en herlig reportasje.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Vi venter også en liten jente i starten på april.

Jeg ønsker veldig å kalle henne opp etter min oldemor som het Jenny Nicoline. Men mannen min er ikke helt overbevist enda. Han liker Martine. Jenny har satt seg så syns ingen andre navn som han foreslår er fine lenger. Huff det her blir vanskelig. Hehe.

 

Ellers har vi snakket om

Emma

Frida

Isabella

Kristianne

 

Hadde det blitt en gutt var vi blitt enige om Emrik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...