Gå til innhold

10-åringer :))

Anbefalte innlegg

Skrevet

Søndag skal jeg kjøre min 10-årige sønn (straks 11) til slalombakken her i distriktet sammen med 1-2 kamerater for å stå snowboard. Jeg tenkte først å kjøre og hente, men så sniker det seg inn en tanke: bør jeg være der de 4 timene? Sånn hvis noe skulle skje? Det tar ca 15 min å kjøre til bakken hjemmefra.. Gutta er forholdsvis fornuftige og "modne" for alderen, så jeg er usikker. Har egentlig masse å gjøre de timene, men evt får jeg ta med minsten og ake/stå stå langgrenn der oppe med ham mens jeg venter. Har ikke lyst å stå slalom selv gravid som jeg er :)

Hva mener dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De er jo store gutter men..

Barn kan være alene i badeland fra 10 år, men da er det vakter som passer på..

Kan du ikke lufte dette med foreldrene til guttene? De kommer nok til å forstå at det ikke er like greit for deg som har en liten i akebrett og en i magen.

De skal vel ha med seg en mobil, i tilfelle det skjer noe?

Jeg hadde nok latt de dra alene, de trenger muligheten til å vise ansvar for seg selv og hverandre uten voksne en gang i blant.

Skrevet

Man kan skade seg på snowboard, men det kan man sannelig også på alle disse skateboard-rampene som står omkring overalt. Mange gutter driver og skater på skolen om kvelden, uten at noen voksne er der.

Skrevet

HI her

Jeg kjenner ikke foreldrene til gutta så godt, selvom de har gått i samme klasse siden 1... Kjemien er ikke den helt store mellom meg og foreldra (aldersforskjell), selvom gutta har funnet tonen. Jeg vet imidlertid at iallefall den ene moren (alenemor) er fryktelig beskyttende, er med sønn på alt av fotballtrening etc.

Nei, får vel bli med vel, og lide meg gjennom. Tror nok egentlig min sønn også liker at mamma er der, selvom han absolutt er selvstendig nok til å klare 4 timer der alene.

:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...