Gå til innhold

Planlegge graviditet mens jeg er sykemeldt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er sykemeldt og kommer til å være det en stund fremover. Har vært sykemeldt siden august. Kan ikke gå tilbake til gamlejobben.

Vi har veldig lyst på et barn til og ønsker å begynne å prøve om 3 mnd ca.

Vet sykepenger teller på foreldrepenge grunnlaget, men jeg rekker jo uansett ikke 6 av 10 mnd på sykepenger. Går sikkert da over på dagpenger eller arbeidsavklaringspenger om jeg ikke har funnet en passende jobb for helsa mi. Vil de da regne de beste mnd som permisjonsgrunnlag, eller vil de mnd på evt dagpenger trekke ned?

Så vanskelig dette, alt ligger til rette for et barn til utenom denne kjedelige situasjonen...

Vi er økonomisk ganske så avhengig av 2 bortimot fulle inntekter.

Vi har i tillegg litt dårlig tid på å bli ferdig med de barna vi ønsker, så burde ikke vente så mye lenger.

Hva mener dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har man ikke råd til barn så venter man til man har råd og kan brødfø de ungene man setter til verden

Skrevet

Haha, agressiv i dag:-) Vi har råd! Ungene mine har mer enn de trenger og vel så det!

Men syntes jo såklart det er litt skummelt siden jobbsituasjonen er usikker. Det betyr ikke at jeg er fattig:-)

Skrevet

Jeg er i nesten samme situasjon som deg.. Er i tiltak (omskolering) og dette er ikke mange mndene igjen, men vi har begynnt prøvinga likevel. Vet ikke hvor mye jeg kan få i foreldrepenger, men vi har funnet ut at det bare får stå til. Får heller spare ferie og skattepenger, så vi har litt å spe på med dersom det blir trangt. Baby vil vi ha :D

Lykke til med avgjørelsen og eventuelt prøvingen :)

Skrevet

Hvis det allerede er avklart at du ikke kan komme tilbake til de ordinære jobben din, bør du jo allerede nå begynne å se deg om etter ny jobb. Hvorfor skal du vente med det til rettighetene dine til sykepenger er over?

Finn deg en ny jobb og jobb først og så kan dere begynne babyplanleggingen.hverken dagpenger eller AAP er jo fulle inntekter, og det blir enda mindre om du tar ut fyll permisjon med 80% dekning..... 80% av 62% er ikke fett!

Skrevet

Hi her.

Jeg har søkt etter jobber i noen mnd allerede. Har deverre et helseproblem som gjør at den type jobb jeg har hatt er uaktuell. Derfor er det ikke så lett å få ny jobb med noe helt annet enn det en har erfaring med. Ikke er det så veldig mye jobber for tiden her jeg bor.

Får bare søke videre, og håpe på napp snart:-)

Føler bare jeg begynner å få dårlig tid om vi vil ha en sistemann, aldersmessig hadde det passet veldig fint med en til i 2012. Ikke har ungene kommet som bestilt heller her i gården, så det kan ta lang tid.

Derfor jeg kvier meg for å vente lenger. Hater usikkerheten, men vet jo at ting har en tendens til å ordne seg uansett.

Så vanskelig valg.

Skrevet

Hvis du er arbeidssøker allerede, så har du jo faktisk ikke krav på sykepenger eller AAP, kun dagpenger......

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...