Anonym bruker Skrevet 15. desember 2010 #1 Skrevet 15. desember 2010 Jeg er flink til å rose barnet mitt, men er også opptatt av at barnet skal lære av sine gjentatte skrivefeil og gramatikkfeil. Jeg sliter selv med å ta voksne mennesker med skrivefeil på alvor, og ønsker at barnet mitt skal lære seg rettskriving og reglene for bruk av og og å. Slurvefeil er så unødvendig. Jeg vet at det ikke slås ned på det i skolen nå, men jeg finner meg heller ikke i at barnet mitt sier "sjino", "sjirke" etc. Hvordan er dette hos dere andre?
Tante Blås Squaw Skrevet 15. desember 2010 #2 Skrevet 15. desember 2010 "Jeg vet at det ikke slås ned på det i skolen nå" - tenker du på første klasse eller skolen generelt? I første klasse har ungene mer enn nok med å lære å sitte i ro og lytte, hos oss er det for eksempel nesten ingen språkundervisning før i andre klasse. Og da blir ungene fulgt godt opp i forhold til skrivefeil. Husk at unger er unger og man kan ikke forvente ALT med en gang. Jeg har barn i syvende klasse.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå