Gå til innhold

Dere sin har termin like over nyttår, ang kynnere og nedpress..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har termin 6. januar. Har så mye nedpress om dagene, og har endel smerter i mage og rygg - mensenliknende smerter! Når jeg går, får jeg kraftige kynnere, så kraftige at jeg ikke klarer å gå mer og må stoppe opp til dette går over.

Kan ikke huske at jeg hadde det slik i forrige svangerskap.. Hadde kynnere, men kan ikke huske at det var på samme måte som denne gangen.

Jeg har IKKE lyst å føde før termin, har lyst å komme meg over nyttår før den lille ankommer, og min samboer kommer ikke hjem før termindato - jobber offsore, derfor satser jeg alt på å holde meg til termin! Men har en sterk følelse av at det kommer til å skje noe før her siden jeg merker så godt at fødselen nærmer seg...:S

Lurer på om dere, med termin rundt samtidig med meg, har det på samme måte om dagene? Eller om noen av dere andre som er nærmere termin har hatt det slik i mange uker før fødselen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har i hvertfall hatt det slik i tre uker nå :P

Har termin 27 desember :)

Gjest Mentha♥Høygravid♥
Skrevet

Kynnerne kjenner jeg godt til, de har vært mine følgesvenner i et par uker nå i alle fall. Må også stoppe opp og holde meg på magen når de kommer som verst. Ryggen og bekkenet krangler litt, men ikke verre enn at jeg fungerer i hverdagen. Men for å si det sånn, det går treigt når jeg er ute og tusler! ;)

Nedpress har jeg ikke merket, men nå har jeg bebis i seteleie, så det kan hende det er derfor... Krysser også fingre for å gå til 2011 (har termin 7. januar, og planlagt KS rett over nyttår)! Vi får bare prøve å slappe av mest mulig, ligge horisontalt og mentalt overtale våre små til å holde seg inne litt til ;)

Skrevet

Hei, jeg har termin den 10 januar og har det nesten helt likt som deg. Jeg har veldig nedpress og merker det veldig når jeg er ute å går eller i bevegelse. Mine kynnere er ikke så kraftige som dine , men jeg merker de sterkt når jeg går. Noen dager er magen helt hardt i flere timer.

Hos meg har babyen lagt seg i hodeleie og hodet er festet allerede.

Så kanskje det er det som er grunnen til kraftig nedpress og kynnere...?

Jeg kan heller ikke føde før termin , fordi samboeren min jobber perioder i utlandet og er ikke hjemme i Norge før den 7 januar :/ Så jeg håper virkelig at det ikke skjer noe før nyttår!

Masse lykke til og håper at babyen din venter til pappaen har kommet hjem:)

Skrevet

Hei dette lurer jeg også på. Jeg har det også sånn men har ikke termin før 23 januar. Har hatt en episode med noe som føles som rier nå i kveld begynte med vonde tette roet seg til moderate med 4 -5 min i mellom. Håper på falsk alarm jeg har en mann med reisejobb og er seff hjemme alene i 7 timer til.

Håper flere har gått noen uker sånn for jeg vil ikke føde før om4 uker og i hvertfall ikke før nyttår........

Skrevet

9.januar på meg.. og ja jeg går også rundt og tror hele tiden at det kommer til å skje før.. :(

Ser det er flere av dere andre som også har samboer langt unna, min er hjemme 24.12 da.. så er ikke så "uheldig" som dere, men kjenner det er vanskelig å ha han 7 timer reisevei unna nå...:(

Vi får "knipe igjen".. så får vi se om vi klarer det alle sammen!! :)

Skrevet

Tusen takk for svar jenter!:)

Ble lettet nå når jeg ser flere har det på samme måte som meg.. Kanskje jeg klarer å "knipe" igjen til over nyttår da, og kanskje tilogmed til termin!:)

Lykke til videre i svangerskapet til dere alle:)

Ikke slit dere ut i julen da! Denne julen synes jeg vi har lov å ligge på sofaen og bli oppvartet, mens alle andre løper for oss;) Hehe...

GOD JUL!

Skrevet

Jeg har termin 8. januar, og har det til tider som du beskriver. Noen ganger blir magen som en sementball, og jeg klarer knapt å bøye meg. Ganske slitsomt, og noen dager er verre enn andre. Det kan komme når som helst, til og med når jeg ligger på sofaen, men er mest fremtredende når jeg er i aktivitet.

Håper også på at vesla velger å bli der inne til over nyttår. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...