Gå til innhold

Skjønner ikke dette...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis man er arbeidsledig og ikke har jobbet på en god stund, og man ikke har krav på dagpenger så kan man jo heller ikke bli sykemeldt.

Men hva hvis man er syk da? Hva hvis man sliter med angst, depresjon, brukket bein osv som gjør at man ikke KAN komme seg ut i jobb? Man er jo avhengig av å få noen penger...

Hva gjør man da?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis man har en alvorlig skade/sykdom kan man bli uføretrygdet, men må sikkert kjempe for det.

Hvis ikke må man gå på sosialen.

Skrevet

Jeg tror du kan bli sykemeldt likevel og få sykepenger. Ellers er de som jobber i Nav pliktige til å gi deg veiledning, så om du er blakk og arbeidsledig kan du gå på nav og få hjelp til å finne ut hvilke stønader du evt kvalifiserer for.

Skrevet

Du kan likevel ha krav på sykepenger selv om du ikke har krav på dagpenger.

Ta kontakt med NAV

Skrevet

ok, for jeg fikk beskjed av legen om å bite tennene sammen og jobbe ekstravaktere et sted selv om jeg ikke klarer det, så lenge som det trengs for å ha rett på sykemelding, så skulle hun sykemelde meg med en gang etter det. Spurte på nav hvor lenge man må ha jobbet for å ha krav på sykepenger og fikk beskjed om 4 uker.

Skrevet

Penger er de teoretisk sett nødt å betale deg uansett. Hadde samme problemet for en stund sia pga avbrutt skolegang. Jeg kontaktet nav som søkte om arbeidsavklaringspenger, å mens søknaden ble behandler fikk jeg sosialstønad. Visst du en er syk, har en muligens rett på arbeidsavklaring. Det en da bør gjøre er å kontakte sitt lokale navkontor, så pleier de å hjelpe en. Uansett bør du lese litt papirer selv, hadde ikke fått noen ting selv fordi saksbehandleren jeg først møtte sa at jeg hadde ikke noen rettigheter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...