Gå til innhold

er dette okay? barn hjemme alene...

Anbefalte innlegg

Skrevet

min datter på 13, er innimellom alene hjemme hos sin far frem til tolv på natta. pga jobb.. han jobber ikke langt unna, men vil ha vanskeligheter med å komme raskt om det skulle være noe, han er hjemme til 24.00, slutter vel 23.45 da ca.

de bor i en 4 manns bolig, i tettbebygd strøk.

jenta selv sier det er helt greit, og hun synes det er deilig å kose seg i fred og ro.. ( her hos meg har hun småsøsken og mas ) hun er pliktoppfyllende og moden for alderen..

er det skoledag dagen etter legger hun seg til rett tid, hun utrykker at dette også er helt greit.. jeg har sagt at jeg ønsker å ta det opp med pappaen, og si at det ikke er greit, men hun sier da at da er det isåfall pga at ikke JEG synes det er greit,

vet han trenger pengene da, og vil gjerne ha jenta. som han stiller opp masse for ellers,..,

hm,,,, er så usikker jeg.. egentlig liker jeg det ikke, men nå er det mye jeg ikke helt henger med på lenger, hun blir jo så fort stor=)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

HI,,,,,,,

dette skjer ikke ofte da.. men innimellom

Skrevet

Er nok ingen fasitsvar på dette.

Søsteren min lot niesen min være hjemme alene slik da hun var 12-13 år. Hun syns selv at det var helt greit, men jeg husekr at jeg reagerte litt på det...

Når det er sagt så har ikke jeg barn som er eldre enn 8 år, så hva vet vel jeg egentlig?

Jeg er kanskje litt enig med datteren din siden hun faktisk syns det er greit selv.

Særlig siden han bor i en 4-mannsbolig. Da regner jeg med at om det skulle hende noe så kunne hun tatt kontakt med den av naboene der;)

Skrevet

Jenta synes det er greit, og du sier jo hun er moden for alderen, så da er det jo greit.

Selv satt jeg barnevakt for mine små søskenbarn og nabobarn til langt på natt fra 13 års alderen, så jeg ser absolutt ikke problemet her.

Skrevet

jeg satt barnevakt fra jeg var 12,. ingenproblem, hu er stor

Skrevet

HI

jeg synes det er litt betryggende da, siden d er i en bolig med flere folk,, hadde aldri turt på landet i en skog ( selv om det kanskje egentlig er tryggere, hehe ) men da hadde hun vel ikke turt selv heller..

ja ja, da blander jeg meg ikke i det samværet deres da=)

Skrevet

helt greit, vil jeg si :)

Jeg satt da barnevakt for små barn da jeg var like gammel, og vi hadde IKKE mobiltelefon den gangen(-80 tallet). Og da kom vel foreldrene hjem rundt middnatt en gang, tenker jeg :)

Skrevet

Så sant ho klarar å komme seg i seng i rett tid og ho sjølv synest det er kjekt å få litt aleinetid ser eg ikkje problemet.

Eg sat og barnevakt i den alderen (og yngre), og var aleine med 1-3 yngre barn heile kvelden.

Skrevet

Vil si det er helt greit, jeg satt også barnevakt fra jeg var 12. Hadde det vært en 9 åring, så kanskje ikke.

Skrevet

Ser ikke noe som helst problem med det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...