Gå til innhold

Vi har gjort det slutt etter 15 år.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det var jeg som ikke orket mer, etter 15 år med en dr. jekyll og mr. hyde. Han har mange positive sider, men de negative tok overhånd. Jeg visste aldri helt om jeg kunne stole på han om jeg trengte hjelp, visste ikke om han kom til å si nei eller ja eller flire litt av meg. Jeg vet at han kunne klare å lyve meg rett opp i ansiktet, men stort sett gikk det på rare usannheter i det han fortalte. Akkurat som om han ikke klarte å fortelle hele sannheten. Men jeg mangler håndfaste bevis, det ble alltid veldig uklart og har ført til at jeg egentlig alltid lurte på om det var helt sant det han fortalte.

Han kunne være veldig autoritær og kald, og selv om jeg rolig og pent forklarte han at akkurat nå så var han sånn som ikke var noe ålreit, da tok han ikke det til seg for å prøve å skjønne hvor feilen lå, men ble sint, sto på sitt, sa at det var jeg som overdrev osv.

Jeg har vel ikke akkurat følt meg verdsatt for den jobben jeg gjør (jeg er hjemme med barna) og har hørt mang en gang "mine penger", "det er jeg som jobber og får betalt regningene" osv. Det gjør sitt til at man ikke føler at alt er som det skal.

Så nå skal vi ikke lenger bo sammen, og han er nå det frommeste lammet som finnes. Det gjør jo fort til at jeg glemmer hvorfor jeg ikke orket mer. Det er akkurat som om stormen har stilnet helt og man ikke skjønner hvorfor man har spikret igjen vinduene. Jeg vet jo at stormen fremdeles bor i han, men ser den ikke lenger.

At vi flytter fra hverandre setter oss i en utrolig vanskelig økonomisk situasjon, og vil vel føre til at vi knapt har nok til de viktigste utgiftene. Dette veide lenge tungt for om jeg ville flytte eller ikke, men jeg kom nå til en beslutning fordi jeg visste at noe var galt.

Nå sitter jeg og lurer på om jeg har gjort det rette. Frykten for å ikke klare meg økonomisk er stor og vi hadde allerede lite med penger før, hvordan skal det bli nå.

Kan opplyse om at jeg ikke bor i Norge og har ikke tilgang til hverken overgangsstønad, dobbel barnetrygd eller sfo. Det er det som gjør det hele komplisert, jeg blir fortsatt avhengig av han økonomisk men bor alene.

Hvordan vet man egentlig om man har tatt det riktige valget???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan du skaffe deg jobb selv da? Kommer han til å betale barnebidrag?

Skrevet

Folk kan forandre seg. Det har jeg opplevd med min mann. Men vi bodde fra hverandre et år da, kanskje det er det som skal til... Han satte plutselig veldig mye mer pris på alt jeg gjorde da.

Lykke til videre, uansett hva du gjør!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...