Anonym bruker Skrevet 15. desember 2010 #1 Skrevet 15. desember 2010 Dere som maser i vei om at man må holde på det man kan for å amme. At det krever tid, smerte og tårer er ingen unnskyldning. Dere har så avgjort bare en unge. Jeg ga opp amingen nå sist rett og slett av hensyn til mine to eldre barn. Amingen krevde meg bare fult ut, og det var ikke riktig med tanke på de to andre barna. Hva er best for barnet: Bryst melk og en utslitt, sur mor eller MME og en oppegående, glad mor
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2010 #3 Skrevet 15. desember 2010 Merkeligste uttalelse "dere har så avgjort bare en unge"! Nei, har to unger jeg, og begge ammet. Jeg oppfordrer alle som spør meg om å amme så langt det er mulig men ikke på bekostning av helsa.
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2010 #4 Skrevet 15. desember 2010 Var kanskje derfor man hadde tjenestejenter før i tida, fordi amming krever så mye. I tillegg krevde klesvask og matlaging mye mer før i tida enn det gjør i dag.
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2010 #5 Skrevet 15. desember 2010 Eh, det er da helt feil! Det var mange som mislyktes med amminga før i tiden, fordi de rett og slett ikke hadde TID til å amme. Min mormor hadde tjenestejenter, men måtte likevel arbeide mye selv. Hun fortalte at hun ammet mens hun laget mat og dekket på bordet. Resultatet ble at hun mistet melka veldig tidlig - med alle sin syv barn. Alle "ammerådene" de fikk på sykehuset var dessuten helt feil. Hun syntes jeg var SÅ flink, som fullammet gutten min... Det handler slett ikke om at jeg er "flink", men at utgangspunktet mitt var et helt annet. Men altså, for det første var det mange som ikke hadde tjenestejenter - og de som hadde det, lå ikke nødvendigvis på latsiden likevel!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå