Anonym bruker Skrevet 15. desember 2010 #1 Skrevet 15. desember 2010 Hvordan er reglene, jeg har barna 60% og pappaen 40%, kan jeg kreve at han betaler halvparten av regninger som har med barna å gjøre? Som idrett feks.....jeg får selvfølgelig barnebidrag av han.....
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2010 #3 Skrevet 15. desember 2010 Nei, det kan du ikke kreve. Du kan spørre, men du kan ikke kreve det.
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2010 #4 Skrevet 15. desember 2010 Så barnebidraget fra far skal dekke alt som har med barnet å gjøre?Og, står dette skrevet noe sted? Kunne tenkt meg å sette meg litt inn i det....takk for svar:)
Gjest ->>- Skrevet 15. desember 2010 #5 Skrevet 15. desember 2010 Ja, med noen unntak (faste aktiviteter kommer ikke under disse). Du kan lese om særtilskudd her: http://www.nav.no/Familie/Barnebidrag/S%C3%A6rtilskudd (det er mest aktuelt i forhold til engangsforeteelser som f.eks konfirmasjon. På NAVs websider står det også generelle regler i forhold til barnebidrag.
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2010 #6 Skrevet 15. desember 2010 "Det tas utgangspunkt i hva det koster å forsørge barnet (underholdskostnaden). Underholdskostnaden består av forbruksutgifter, boutgifter og eventuelle tilsynsutgifter, med fradrag for ordinær barnetrygd." Forbruksutgifter, vil det også si feks legebesøk, busskort, fotball etc??
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2010 #7 Skrevet 15. desember 2010 Ja det betyr alt som en unge koster. Og da kommer legebesøk, busskort, fotball og andre aktiviteter selvfølgelig under dette.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå