Anne-B. Skrevet 15. desember 2010 #1 Skrevet 15. desember 2010 "Ærlig talt." "Det får da være grenser for mye du skal få lov til å ødelegge." "Det er lov å bruke hodet litt." Ville du sagt dette til en voksen? Et barn? I det hele og det store noen? Eller er det rett og slett bare dårlig folkeskikk?
♡ A & E ♡ Skrevet 15. desember 2010 #2 Skrevet 15. desember 2010 Tja, kommer vel an på hva den andre voksne hadde gjort :P Ellers er det ikke noe jeg har sagt til et barn.
Gjest cunning stunts Skrevet 15. desember 2010 #3 Skrevet 15. desember 2010 En og tre er definitivt brukelige på tenåringer. Alle tre funker fortreffelig på sjefen min.
mandel i grøten Skrevet 16. desember 2010 #4 Skrevet 16. desember 2010 Jeg må innrømme at opp gjennom årene har jeg nok sagt all of the above, enten til mann eller barn. Er jeg en dårlig mamma/kone, da?
Gjest Skrevet 17. desember 2010 #5 Skrevet 17. desember 2010 En og tre brukes mest om noen heller enn til noen. To er uaktuell. Det er ikke lov å ødelegge ting med vilje. Derimot kan uhell skje. To forskjellige ting. Hadde ikke ramla meg inn å formulere meg på den måten.
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 17. desember 2010 #6 Skrevet 17. desember 2010 jeg kunne brukt 1 og 2 i en rekke samtaler.det er rett og slett en nødvendighet i enkelte usaklige diskusjoner men jeg har planer om å begyne å si "med respekt og melde...". bare fordi det er så sykt teit å si.
Sweet Amber Skrevet 17. desember 2010 #7 Skrevet 17. desember 2010 Jeg kunne sagt det til en voksen om vedkommende hadde vært virkelig frekk og teit med vilje. Jeg ville ikke sagt noe av dette til et barn...
Tokatter_USA Skrevet 20. desember 2010 #8 Skrevet 20. desember 2010 Den første sier min mor rett som det er til min søster og meg. Det plager meg ikke. Det kommer mer an på hva som kommer etter. Her i huset ødelegger ingen noen ting. Helt ukjent for meg. Den tredje er litt frekk, ville ikke sagt det til noen, tror jeg.
Anne-B. Skrevet 20. desember 2010 Forfatter #9 Skrevet 20. desember 2010 Når den utløsende faktor er at man har brukt feil smartpostkonvolutt til å sende en mengde brev i, så er i alle fall de tre der til sammen nok til å gjøre meg pisse sur og i særdeles dårlig julestemning.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå