Gå til innhold

Influensa vaksine


Zuri

Anbefalte innlegg

Hei

 

Ser at de anbefaler gravide i 2. og 3. trimester å vaksinere seg mot sesongens influensa, og at denne vaksinen også vil virke på svineinfluensa. Noen av dere som har noen tanker eller erfaringer omkring dette? Jeg er veldig usikker på hva jeg skal gjøre. Er redd vaksinasjonen skal virke inn på barnet på ennegativ måte, men er selvfølgelig også redd konsekvensene dersom jeg skulle risikere å bli syk....

 

Tusen takk til dere alle dere som orker å svare meg:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei du!

 

Eg tok den i dag, er i uke 28, de anbefaler det jo og de er jo eksperter, så tror nok det er trygt. Og som jordmoren min sa: når eg føder i mars er ikkje influensatiden over, og det ville ikkje vært en bra tid å få den på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke gjort det da jeg ikke har rukket å ordne med det i en hektisk hverdag. Men har litt dårlig samvittighet for det. Må høre med legen min når jeg skal til kontroll neste uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har valgt å ikke ta den..

Har ME og min indremedisin lege anbefalte at jeg ikke skulle ta den.

Da denne vaksinen har noe av svineinfluensa vaksinen i seg som har forårsaket at flere har fått ME.. Jeg hørte på raidio'n at de som tok ren svineinfluensa vaksinen ifjor, desverre mistet.. Selvfølgelig ikke alle da men en del flere enn vanlig. Så da avstår jeg fra å ha i meg dette jeg.. Men man velger jo selvfølgelig selv hva man gjør. Og på nettet her om dagen er det flere som har blitt virkelige syke av vaksinen de har tatt nå i år. Så da vet jeg ikke hva som er best jeg.. Å bli syk av influensa eller av vaksinen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...