Anonym bruker Skrevet 15. desember 2010 #1 Skrevet 15. desember 2010 Sitat: Dere som "må ha" alkohol til julemiddagen,har dere ett alkoholproblem? NYTT 17:58 15.12.2010 Sorry Ellen,måtte bare stjele denne:-) Syns nemlig at det var et bra poeng! UTROLIG lite gjennomtenkt !! Og viser manglende innsikt... Synes SÅ synd i folk som ikke kjenner til annen alkoholbruk enn MISbruk og grøftefyll... Tragisk !! Dere som "må ha" pinnekjøtt julaften; er dere muslimer eller ????? (jepp, like intelligent den gitt...) Dere som ikke spiser marsipan, har dere mandelallergi eller ?? Spiser ikke sjokolade ?? HVA?? Har du diabetes eller ?? (Ja, ironi de to siste også gitt...) AlkoholMISbruk er fælt uansett tid på året !! Og folk som drikker seg møkings i jula, drikker seg ofte møkings forferdelig mange ganger ellers også..
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2010 #4 Skrevet 15. desember 2010 Savner en "liker" knapp på denne sida!
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2010 #6 Skrevet 15. desember 2010 Endelig noen som får sagt det! Liker... )
ellen-propellen Skrevet 15. desember 2010 #7 Skrevet 15. desember 2010 hehehe Det er altså helt på sin plass å kalle personer med alkoholfri julefeiring hysteriske,men om man stiller spørsmål ved grunnene til å nyte alkohol så er man lite gjennomtenkt:-O Takk for oppklaringen hehehe. Og så får man en helt egen tråd med flere store bokstaver:-D Vel, la meg forklare litt hvorfor jeg spurte i tilfelle du ikke leste hele innlegget;-) Alkohol er ett rusmiddel. Man er ikke nødvendigvis en misbruker om man nyter det,men all forskning viser at det er avhengighets skapende. Derfor, om man MÅ ha ett rusmiddel i spesielle situasjoner,har man da ett problem? Spørsmålet blir stilt i ett forsøk på å se debatten fra en annen vinkel.
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2010 #8 Skrevet 15. desember 2010 bare nysgjerrig, er det ikke forskjell påå drikke seg drittfull og ta ett glass vin?
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2010 #9 Skrevet 15. desember 2010 Jeg drikker svært sjelden alkohol. Øl liker jeg ikke, brennevin tålerjeg ikke. Men det hender at jeg drikker litt vin, eller et par cider. Alkohol til maten synes jeg ikke er noe særlig godt, foretrekker faktisk julebrus eller pepsi max til julemiddagen. Men om en juleøl og aquevit til julemiddagen var den enste alkoholen jeg drakk gjennom hele året, så vil jeg påstå at jeg *ikke* hadde et alkoholproblem. Det kunne rett og slett være en tradisjon hjemmefra... Alkoholikere begrenser seg ikke til en eneste dag i året, får være måte på å være periodedranker... Drikker man 1-2 alkoholenheter i løpet av en kveld blir man ikke synlig beruset, og jeg nekter å tro at det kan være skadelig for barna... Fyll i nærvær av barn er selvfølgelig helt feil, men de som drikker seg drita på julaften holder seg neppe edru de 364 andre dagene i året... Og jeg så du sammligna det med røyking inne, og røyking av hasj i en annen tråd; Røyking inne er skadelige for andre enn bare den som røyker. Hasj er ulovlig... Ingen andre enn den som drikker ett glass vin tar skade av det (neppe den som begrenser seg til ett glass heller, skal jo være bra faktisk). Hadde en kjæreste for en del år siden. Han hadde alkoholikerforeldre, såpass ille at han havna i fosterhjem. Han hata jula pga slåssinga til foreldrene, juletreet hadde blant annet blitt slått over ende et år... Og han var på god vei til å få et alvorlig alkoholproblem selv, det var derfor jeg ikke orka mer. Han hadde to søsken som endte opp som narkomane på tunge stoffer... Hadde hans foreldre nøyd seg med ETT glass så hadde nok livet hans sett annerledes ut. Men det gjaldt alle de andre dagene i året også, ikke bare jula. Litt OT, men de som ikke har råd til julegaver til ungene sine, og henter gaver på f.eks. fattighuset, har de alkohol til maten i jula tro?
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2010 #10 Skrevet 15. desember 2010 Så om man MÅ ha en kopp kaffe etter middagen så har man et problem? Eller om man MÅ ha en bit sjokolade når man koser seg med en film? Stimulerende stoffer i begge deler som gir velbehag (og ved overdreven bruk avhengighet), på tilsvarende måte som alkohol.
ellen-propellen Skrevet 16. desember 2010 #11 Skrevet 16. desember 2010 Ja,jeg har ett problem med sjokolade siden jeg må ha det hver dag. Problemet mitt kan du se tydelig på mage,lår og rumpe:-P Jeg innser at jeg har ett problem med sjokolade,men spiser bare 1 hver dag. Det gjør meg desverre ikke tynnere;-)
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2010 #12 Skrevet 16. desember 2010 Jeg er en alkoholLIKER;-D Hoho...
Bæ bæ lille lam:)™ Skrevet 16. desember 2010 #13 Skrevet 16. desember 2010 Den var jo kjempebra... Jeg er en av dem som praktiserer barn=null alkohol.Og for min del så skjønner jeg ikke at man "må" drikke på julaften?Jeg er en av tydeligvis mange som har vokst opp med alkohol i hjemmet,og det har gjort at jeg kommer aldri til drikke alkohol så lenge mitt barn er der.Selv ikke et glass vin,bare tanken på det gjør meg dårlig.Tanken på hva jeg måtte oppleve som barn,frykten,skammen,bekymringene..Ingen barn skal oppleve slikt! Jeg klarer å holde meg unna slikt når hun er der,så enkelt er det.Men jeg kan godt drikke på fest,til middag e.l. når hun ikke er der. Jeg "tolererer" at andre tar seg ett(1) glass e.l. når hun er tilstedet,men liker det ikke.For jeg forstår at ikke alle har det samme forholdet til til alkohol som jeg har,men jeg er som jeg er,med god grunn. Så er jeg da hysterisk?Kommer jeg til å gi mitt barn et feilt forhold til alkohol,altså sender jeg henne rett i grøfta når hun blir 13-14 år?Kan jeg få synes at det er helt unødvendig at voksne mennesker skal drikke alkohol med barn tilstedet?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå