Anonym bruker Skrevet 15. desember 2010 #1 Skrevet 15. desember 2010 Jeg, mannen og barna får aldri julegavene fra svigermor og svigerfar før vi kommer hjem til de i romjulen eller på nyttårsaften. De bor bare 1 1/2 time herfra, og svigermor er her ofte og besøker både oss og broren sin. Men pakkene venter hun med. Hadde dette vært greit for dere, eller synes dere dette er uhørt?
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2010 #2 Skrevet 15. desember 2010 Uhørt er vel et drøyt ord å bruke... Jeg vet ikke om jeg hadde hengt meg så veldig opp i det, men jeg er enig i at det er litt spesiellt. Kanskje de handler julegavene på romjulssalget...hehehe.
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2010 #4 Skrevet 15. desember 2010 Til tross for store avstander i vår familie, så klarer likevel alle i slekta å sende eller sørge for at alle julegaver er klare til julaften når gavene åpnes i tradisjon etter mat... For oss er det kun 1 julaften, og det er da julegavene skal åpnes.
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2010 #5 Skrevet 15. desember 2010 Vi venter med en del gaver til nyttårsaften i år. Er dyrt å sende mange gaver. Så alle gavene fra Bergen blir åpnet der på nyttårsaften! Det er superkoselig!
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2010 #6 Skrevet 15. desember 2010 Det samme gjør mine svigerforeldre. Jeg syns det er en uting. Om de vil se ungene åpne gavene kan de jo bare komme hit på julaften. men nei de kan jo ikke komme til oss, men må holde på gavene til ungene til vi kommer til dem.
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2010 #7 Skrevet 15. desember 2010 Jeg hadde ikke syntes noe om det, både samboren min og jeg er vel ganske tradisjonele av oss, pakkene skal åpnes etter maten på julaften. Jeg leser ofte om folk der barna får pakker iløpet av dagen pga det ikke skal bli så lang ventetid, dette gjør heller ikke vi å ventetiden har gått helt fint.
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2010 #8 Skrevet 15. desember 2010 Jeg synes gaver til voksne generelt er en uting, og tror ellers ikke barna tar skade. Kan endatil hende de synes det er morsomt å få gaver i romjula i tillegg til julaften etterhvert.
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2010 #9 Skrevet 15. desember 2010 Det kan være flere forskjellige grunner til at man åpner pakker både før og etter juleaften. Barnet mitt skal feire hos pappaen i år, og drar dit på dagen juleaften (min første jul uten ham). Derfor skal barnet mitt og jeg feire på lille juleaften, med julemiddag og gaveåpning (gaver fra meg, min familie, barnets venner). På juleaften feires det hos pappaen med julemiddag og gaveåpning der også (gaver fra pappaen, samboerens familie og pappaens familie). Trist at det skal være sånn, men det var ikke jeg som valgte å gå...Barnet lider ikke, han er glad for ekstra mange pakker. Pluss at han vet at jeg skal feire jula med min beste venninnes familie.
Sa-Nata-Ana *med bestemorpupp* Skrevet 15. desember 2010 #10 Skrevet 15. desember 2010 kanskje de vil se når dere åpner dem? Det kan jo være like spennende for dem å se hvordan dere reagerer på gavene som det er for dere å åpne dem. Det blir mer personlig og koselig også synes jeg. Hadde ikke reagert på det i det hele tatt.
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2010 #11 Skrevet 15. desember 2010 Jo, men vet ikke om jeg hadde giddet å lage et stort problem ut av akkurat denne settingen.
Tante Blås Squaw Skrevet 15. desember 2010 #12 Skrevet 15. desember 2010 Da får jo ungene enda mer å glede seg til! ) Vi pleier å dra til oldeforeldrene annen juledag, og da vanker det alltid noen gaver som ble "glemt" på julaften - alltid veldig stas )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå