*høygravid med lillemor* Skrevet 15. desember 2010 #1 Skrevet 15. desember 2010 Jeg ble da som sagt sendt inn til kontroll på sykehuset etter alle de smertene jeg hadde. Da jeg kom til sykehuset hadde jeg en jordmor som tok Ultralyd på meg + 3D ultralyd. Å alt sto bra til med prinsessa mi i magen. Jeg ble da sendt ned til føden, å ventet i 3 timer før jeg ble undersøkt. Da jeg kom inn til legen fikk jeg beskjed om att jeg var for feit. Jeg har lagt på meg 10 kg på litt over en mnd, å hu pratet bare om kosthold og slikt. At jeg måtte begynne å trene mere, spise grønnsaker osv osv. Alle er vel ikke perfekte, ingen gravide er like, å jeg går nå etter jeg ble gravid som overvektig. Men HALLO, Jeg er jo gravid. Å i min familie legger man fort på seg i tillegg. Kjennte jeg ble kjempe såret av det hun sa. Hun forklarte meg ikke hvorfor jeg hadde så vondt i magen, eller forklarte noen ting. Hun tok flere prøver av livmorhalsen, å tok vaginal ultralyd. Men når jeg spurte hvorfor jeg hadde så vondt, svarte hun meg ikke. Jeg fikk bare beskjed om enda en gang att jeg var for feit. Jeg veier jo ikke mer enn 73 kg ! Kan ikke påstå jeg er feit. Når vi var ferdig der kom det en gammel jordmor for å vise meg rundt på føden. Da vi kom inn på føderommet fikk jeg beskjed om att det var til det, å det til det osv. Så ble jeg sendt hjem. Uten svar, Uten en forklaring. UTEN NOEN TING ! Jeg skal så ringe å bytte sykehus. Jeg føder abselutt ikke på Tønsberg Sykehus ! Aldri livet. Når man kommer inn med kjempe smerter så tårene triller. Å drar der i fra uten noen svar fra lege, da blir man fortvilet å oppgitt !
Jente0411*Høygravid!* Skrevet 15. desember 2010 #2 Skrevet 15. desember 2010 Der var du ja! først og fremst flott at alt er bra med lille:-) det kan hende at hun ikke vet hva smertene dine kom fra og ved å si andre ting kom hun litt bort fra å måtte svare; vet ikke... men for faen! du er gravid! det er låv å være "feit" da..man skal jo ikke slanke seg uten hjelp osv fra lege når man er gravid..selvfølgelig skal man spise mest mulig sunt..men når man er gravid er det også veldig enkelt å ha lyst på den sjokoladen der:p jeg ville sport fastlegen hva han mener, om han mener du burde slanke deg eller ikke..men det var direkte frekt og teit av jordmoren å si at du er feit! herregud å sint jeg hadde blitt! nei bytt fødested du! det der høres ikke bra ut! men om dette med hva smertene kunne vært plager deg mye, ring føden der å si: hei jeg er å var her da å da..å jeg fikk ikek svar på hva det kunne være å jeg er bekymra for det... de må kunne svare i tlf iallefall.. syns alt i alt at de behandla deg veldig dårlig! Å driit i at en sur jordmor kalte deg feit (ikke enkelt sikkert) men hallo du er en gravid kvinne..å det var bare teeeit! lykke til videre med deg å en god klem fra meg:))
Bifrost 2 barn<3 Skrevet 15. desember 2010 #3 Skrevet 15. desember 2010 Så flott at alt sto bra til med babyen i magen, og at de undersøkte deg så grundig. Synd at ikke legen svarte deg ordentlig på spørsmålet ditt, og at hun ordla seg på en så uhøflig måte angående vekten. Mente hun at magesmertene kunne ha sammenheng med vektoppgangen? Men når du sier du har lagt på deg 10kg på litt over en mnd, høres dette veldig mye ut, og jeg som sykepleier tenker umiddelbart på at svangerskapsforgifting kan være årsak til vektoppgangen. Leverte du urinprøve og tok de blodtrykk av deg? for så rask vektoppgang på kort tid er obs obs. Dersom du i tillegg har protein i urin og høyt blodtrykk er det svangerskapsforgiftning på gang. Hvis ikke du er komfortabel med å føde på Tønsberg sykehus synes jeg ikke du skal gjøre det. Men det kan godt tenkes at du møter helt andre folk da, og at det blir en bra opplevelse. Spent på å høre mer fra deg om hvordan det går! God bedring med magesmertene.
*høygravid med lillemor* Skrevet 15. desember 2010 Forfatter #4 Skrevet 15. desember 2010 Nei hun nevnte ingenting om svangerskapsforgiftning. Hun bare sa hva jeg måtte spise osv osv. I min familie legger man på seg fort som fy. Bare man ser på mat legger man sikkert på seg 4 kg. Jeg har vært oppi 115 kg før jeg slanket med å gikk ned til 64 kg. Men da trente jeg aktivt, med svømming, spinning, bodypump osv. Da var jeg i aktivitet hele tiden. Men pga lavt blodtrykk sier legen att jeg ikke skal trene fult så mye, så jeg holder meg til tredmølla for å holde meg i form. De tok urinprøve, men de fannt ingenting i den. Jeg hadde nyrebekkenbetennelse tidligere i svangerskapet, så jeg tenkte det kunne være det, men urinen min var helt ok sa de. Jeg tenker att jeg har lagt på meg såpass mye, pga det jeg skrev ovenfor å når man er vant til å være så aktiv, å så gå til å trene nesten ingenting, å i tillegg legger på seg fort, så er det jo ikke "min" feil slik sett. Men jeg spiser jo ikke andeledes enn før, har ett ekstra måltid med frokostblanding før middag, ( havregryn med rusiner). Så jeg skjønner ikke hva hu klager etter. :/ Nei jeg skal ringe i morgen å bytte sykehus. Hver gang det har vært noe å jeg har ringt sykehuset eller har vært innlagt der har de rett å slett behandlet meg å samboeren min som søppel. Det aksepterer jeg rett å slett ikke. Men tror du det kan være svangerskapsforgifting? hva tror du det kan være, siden jeg har lagt på meg såpass mye? Jeg skjønner jo att det er endel kg. Men ingen er jo lik, å alle gravide er forskjellige.
JenteOgGutterMamma! Skrevet 15. desember 2010 #5 Skrevet 15. desember 2010 Såå bra at babyen din har det bra! :-) Men synes nok at du ble litt rart behandlet både når det gjjelder å kalle deg feit og ikke ta hverken blodprøver, blodtrykk eller urinprøve av deg! Tenkte med en gang på svangerskapsdiabetes da når du har lagt på deg endel og synes det var rat at dei ikke kunne måle blodsukkeret ditt? Men også svangerskapsforgiftning om du har gått opp myye i vekt den siste mnd. Hvis har du fått noe vann i kroppen så kan jo også det synes godt på vekten...... Jeg hadde nok ville tatt med en urinprøve til legen og bedt dem sjekket både proteiner og sukker i urinen din for å være på den sikre siden Lykke til og klem fra
fru.mor Skrevet 16. desember 2010 #6 Skrevet 16. desember 2010 Det var da litt av en måte å behandle ei gravid på.. Da er vi mange feite i såfall:) Jeg veier mer enn deg,og vet at jeg sikkert kunne spist mindre av det søte og fete og mer av det grønne,men føler meg ikke direkte feit!! Ikke hør på denne dama! Du er gravid, og har jo vært kjempe flink å gått ned masse før. 73 kg er da ingenting!!
Bifrost 2 barn<3 Skrevet 16. desember 2010 #7 Skrevet 16. desember 2010 Nei hvis urinprøven var negativ, så er det ikke svangerskapsforgiftning. Hvor langt er du på vei? Jeg synes heller ikke 73 kg er mye, men 10 kg på en måned er det, så du burde sikkert bli bevisst slik at du slipper å legge på deg i det tempoet framover. Men når det er sagt legger man jo gjerne på seg litt i rykk og napp. Du har vært kjempeflink som har tatt av deg så mye tidligere. Jeg veide forresten 82kg ved termin i forrige svangerskap, og var ikke feit i det hele tatt, men ekstra vann også på slutten. Så litt skjønn må de da bruke. Jeg vet ikke hva magesmertene dine kan komme av. Men fortsett å vær obs på det med nyrebekkenbetennelse, for det er veldig uheldig ubehandlet når man er gravid. Får bare anbefale deg å gå til en annen lege dersom det ikke går over. Lykke til:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå