Anonym bruker Skrevet 15. desember 2010 #1 Skrevet 15. desember 2010 Er det noen av dere som vaksinerer barna deres når edre skal på ferie til utlandet? Skal dra med jenta vår på snart 2 år til Egypt. Sisst vi var der så spiste ho middagsglass og grøt, så da vaksinerte vi ho ikke. Men nå spiser ho jo d vi gjør. Ho er eit bereist lite barn grunnet våre jobber, aldri vert syk. Tenker bare at si d er Egypt, eg har aldri blitt syk der nede, vi er flinke å passer på hygienen kansje litt over ekstrem. men barn putter jo kansje ting i munnen før vi veit ordet av d. Noen som har vaksinert eller unnlatt å gjøre dette?
Gjest Skrevet 15. desember 2010 #2 Skrevet 15. desember 2010 Hepatitt A er gansk vanlig i Egypt og noe av det mest sannsynlige å bli smittet av hvis du først blir dårlig. Kanskje lurt å vaksinere mot det? Ikke at jeg tror det er så stor fare for å bli smittet i "turistbyene". Selv fikk jeg det etter å ha spist gatemat i Kairo ... men det har du sikkert ikke planer om
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2010 #3 Skrevet 15. desember 2010 He he nei ingen gate mat i kairo. (modig gjort av deg he he ) Vi blir kun i Sharm el sheik, spiser jo bare på dei trygge plassene, og det har kommet seg voldsomt dei sisste årene. er nåk greit å ta den vaksina på ho for å vera sikker.
Gjest Skrevet 15. desember 2010 #4 Skrevet 15. desember 2010 Modig og modig fru blom, jeg var 21 år gammel og hadde ikke innsett min egen dødlighet enda ... ikke at det var så ille da, det var mest som en litt kraftig mageforkjølelse. Dessuten var maten så god at jeg nesten synes det var verdt det. Men hepatitt a kan jo gi ettervirkninger som ikke er bra da. På helsestasjonen vår har de noen som jobber med reisevaksiner som man kan bestille time hos. Kanskje det finnes noe sånt hos deg også? De vet jo hva man bør ha ved reise til forskjellige steder.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå