Anonym bruker Skrevet 15. desember 2010 #1 Skrevet 15. desember 2010 Nå har vi hatt besøk av svigerinna mi og hennes datter på 1 1/2 i noen dager, og det bruker å være hyggelig, men denne gangen har det vært helt annerledes. Hun (svigerinna) roter og griser med maten, jeg finner matrester over hele huset, hun lar jenta si leke med bamsene våre i makrell i tomat (og alt annet). Hun lar melken stå ute, og fyller et helt glass hver gang de vil drikke, men drikker aldri alt, så til sammen går det mange liter melk per dag. (Jeg er vanligvis ikke grådig, men vi har lite penger nå før jul, og dette er unødvendig synes jeg, hadde de drukket det hadde det vært i fineste orden) Hun lar også jenta gå uten bleie over alt, og så langt har hun tisset på gulvteppet, det nye pleddet mitt, på spisestolen, soveromsgulvet og på badet. De brukte tissebleiene ligger igjen der hun tok den av, som kan være hvor som helst. Hun lar også jenta styre huset, og later som hun ikke ser det når hun slår barnet mitt på samme alder. Jeg er sliten av å rydde og vaske og passe på, sliter med bekkenløsning og en anelse "stakkars meg".. Bør jeg si noe, eller skal jeg holde ut til de reiser om noen dager? Vil ikke ødelegge hyggen, men heller ikke slite meg ut.. *sukk*
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2010 #2 Skrevet 15. desember 2010 Gi beskjed til henne du! Ellers blir det likedan neste gang hun kommer på besøk..
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2010 #3 Skrevet 15. desember 2010 Svigerinne betyr vel at hun enten er gift med din bror, eller søster til din mann? Ville snakket med en av disse mennene jeg, og fått de til å ta det videre med henne. Om de nekter, så hadde jeg absolutt tatt det opp selv på en finest mulig måte.
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2010 #4 Skrevet 15. desember 2010 Jeg synes kanskje det er best å ta det opp selv, men jeg er slett ikke vant med å ta opp sånne ting. Hva kunne vært en ok måte å si det på? HI
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2010 #5 Skrevet 15. desember 2010 Har en venninne som er slik og jeg har sagt fra til henne at det er lov å rydde opp etter seg, å sette pålegg inn i kjøleskapet igjen, at man kaster bleiene osv. Hun ble litt snurt, men det gikk seg til etterhvert. Litt rot tåler man, men jeg er ikke hushjelp på heltid selv om jeg har gjester på besøk
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2010 #6 Skrevet 15. desember 2010 "Jeg syns det er kjempe koselig å ha dere på besøk, trives kjempegodt i deres selskap. Men jeg hadde satt veldig pris på om dere kunne ryddet opp bleier, matrester, osv etter dere, siden jeg har bekkenløsning og ikke klarer å dra alt lasset selv." Det er en fin måte å si det på. Jeg er litt mer frekk når det kommer til slikt så jeg ville sagt det slik: "Jeg er ikke hushjelpen din, matrester og bleier som blir liggende slengt rundt i huset mitt vil jeg senere sende til deg i posten om du ikke rydder det opp!"
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2010 #7 Skrevet 15. desember 2010 Jeg tror jeg ville ha spurt henne rett ut om hun ikke ser griseriet eller om hun forventer at jeg skal ta det siden hun er på besøk.
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2010 #8 Skrevet 15. desember 2010 Jeg er så pinglete når det gjelds sånne ting, aner ikke hva jeg skal si og hvordan. Blir flau og rødmer og vinner ingen respekt
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2010 #9 Skrevet 15. desember 2010 Det gjør ingenting om du blir flau og rødmer :-) Du er jo ikke ute etter å vinne noen konkurranse i selvtillit her, du har bare lyst til å slippe å tørke tiss døgnet rundt. Hun blir sikkert flau hun også når du tar det opp. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2010 #10 Skrevet 15. desember 2010 Klart du skal si fra! Det dumme er at folk ofte venter altfor lenge med å si fra. Det er altfor mange som lar seg utnytte! Til slutt renner det over, og da kommer det gjerne ut på en altfor sterk måte, og plutselig er man uvenner. Så mye enklere alt hadde vært om folk lærte seg til å si fra om hva men reagerer negativt på i alle forhold. Si f. eks. at her i huset pleier vi sette melken tilbake i kjøleskapet og kaste brukte bleier i bleiebøtta. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå